Funderar på att ställa in en duschkabin i min källare. Problemet är att där jag vill ha kabinen så finns det ingen golvbrunn. Däremot finns det ett handfat på ca 1 meter avstånd. Skulle det fungera att koppla in avloppsröret från kabinen till röret under handfatet? Blir fallet tillräckligt tror ni?

Vet tyvärr inga mått på duschkabinen efterosm jag inte köpt den ännu. :)
 
Vad är det för bjälklag? Ska du ändå rivar golvet så är det inga problem att göra en ny golvbrunn. Mycket jobb däremot.

Lycka till ;)
 
  • Gilla
sissle
  • Laddar…
Gutte skrev:
Vad är det för bjälklag? Ska du ändå rivar golvet så är det inga problem att göra en ny golvbrunn. Mycket jobb däremot.
Det är betonggolv så jag är inte så sugen på att bryta upp golvet... :)
 
Visst borde det fungera under vissa förutsättningar. Höjden på duschkabinens avlopp kan ju naturligtvis inte ligga under den skarvkoppling du måste montera på tvättställets avlopp (ex Biltemas 86-964). Det behövs ju också något fall, men det räcker ju med 1 cm på 1 meter. Lösningen förutsätter ju att det finns ett vattenlås på duschkabinen, annars får du nog obehaglig lukt i duschen. Fungerar inte detta, så gjut en plattform som du kan ställa duschkabinen på. Det har jag gjort i vår tvättstuga/bastu/bad/dusch för att lösa avloppsproblemet till ett kommande badkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.