Hej
Har köpt en Stiga Autoclip 228 S efter att min Stiga 127 dog i displayen för ett par veckor sen
mkt dyr reparation gjorde att jag köpte en ny...... troligt trasigt displaykort ca 3000:- och låååång leveranstid

Den nya har tuffat på 1 vecka idag ,kom hem och såg att den stod still på mattan.
Displayen visar "ingen signal C1"
Kollat slingan, mätning o verkar ok
Placerade ut en ny kortare slinga löst på gräset och då har den signal ock tuffar igång
Fick igång den efter ett antal start försök då gick den 3 min med samma stopp "ingen signal C1"
Signalkortet blinkar
några tips?????

Claes
 
Prova med att höja slingsignalen på sändaren. Den är standardinställd på 24v och trädgårdsstorlek S. Ändra på dipswitchen på sändaren till 48v och Large trädgård. På locket till sändaren står hur switcharna skall vara inställda för detta.

Alternativ nummer två är dålig kvalite på någon skarv etc etc på slingan. Kontrollera slingan ytterligare. Misstänker att du kör men den gamla slingan till den nya maskinen?

Alternativ nummer 3 är att felsöka maskinen. Väldigt ovanligt idag att felet ligger i maskinen dock. Det första man kan göra är att gå in i servicemenyn och kontrollerar signalen. Så att bägge spolarna noterar signalen som den ska. Gör dom inte det är steget att kolla så att kablage i maskinen sitter som det ska för att sista steg byta spole. Det är ytterst ovanligt. Man kan även prova att byta signalfrekvens mellan a-b-c-d för att se om det blir någon skillnad.

Steg ett och två kan du absolut göra själv, steg tre skulle jag överlåta till ÅF där du köpt maskinen.
 
  • Gilla
sealcs
  • Laddar…
Tack Boltis

Skall testa dina fina tips när jag kommer hem
 
Var fel på vänster slingkännare:surprised::surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.