Över 160 000 följare
Älskar känslan av nytt porslin skulle vara härlig att få uppdatera köksskåpen
 
Alternativ 2. Över 160 000 följare!

Om ni en kik bakom våra köksluckor skulle ta,
Skulle ni inte förstår hur vi bara kan låta det va..
Kantstötta tallrikar och glas börjar nu ta över.
Lite nytt porslin är verkligen vad vi behöver.
Med två små barn går porslinet fort åt,
Ofta hörs krossade ljud och ett viskande "förlåt"...
Slitet porslin hör liksom småbarnsåren till
Fast det hade varit trevligt att servera fint när vi vill.
Klirr i kassan är däremot inte kopplat till att vara hemma med de små
Pengar läggs inte direkt på porslin då.
Att vinna hade verkligen gjort oss så glada mitt i alla vakna nätter,
Så vi kan servera fint men ändå kunna köpa massa blöjor och våtservetter!
 
2. Över 160 000 följare

Äta flott är gott!
 
Svar 2 - över 160 000 följare

Vi bygger nytt hus men har fått förseningar och fördyrade kostnader så att få lite nytt i köksskåpen skulle sitta fint då vi i dagsläget inte har fungerande porslin att ta med till huset när det väl kommer upp .-)
 
Svar 2 Över 160 000 följare

Nu kan jag kasta det gamla kantstötta ut,
för vårt förhållande måste ta slut.
Nytt porslin på mitt bord, lockar med mat från hela vår jord.
för att äta rätt på alla sätt, gör magen mätt och sinnet lätt.
 
Över 160000 följare!
Jag är bara så less på mitt porslin. Jag vill ha nytt, fräscht och ljust. Inser att man tröttnar väldigt fort på grönt.
 
Orientexpressen
Svar: 2 över 160 tusen
Visst är det trevlig att ställa fram udda tallrikar, glas och bestick, men inte att alltid behöva göra det.
Det blir lite pinsamt efter några gånger eftersom det oftast är samma personer som jag bjuder över på lite mat.
Vore därför trevligt att få överraska mina gäster med att servera mina godsaker på en ny snygg och enhetlig servis.
 
Svar: 2. Över 160 000 följare.

Motivering: Har inte uppdaterat mitt porslin sedan jag flyttade hemifrån till mitt första egna boende, vilket är över 20 år sedan....så en uppdatering skulle vara välkommen :)
 
Över 160000 följare.

Önskar jag kunde tagit en bild för att visa då en bild säger mer än 1000 ord. Men kort och gott så består mitt köksskåp av en faslig blandning porslin och glad.
 
Svar: 2. Över 160 000 följare

Vi håller på att göra nytt kök nu och att få fylla det med nytt porslin hade varit pricken över iet. Både jag och min man älskar båda att laga mat och att få äta på fint porslin förhöjer verkligen en måltid på många sätt. Så att vinna detta till middagen vi tänker ha för att inviga vårt nya kök i glada vänners lag i september hade varit helt perfekt!!
 
Svar: 2 - över 160 000 följare.

Har gjort serviskarriär genom åren, från äkta prispressat slavlönelandslergods från IKEA, via äkta prispressat slavlönelandsporslin från närmaste stormarknad, till någon sorts hopplock av det som överlevt av min och sambons samlingar när vi flyttade ihop för några år sen. Vissa kallar det charmigt men det går inte att förneka att det föreligger ett visst förnyelsebehov efter några år med ghoti, alias Han som hanterar porslin med olja och lovikkavantar.

Det finns inte en chans att lösa problemet i dagsläget eftersom vi bor på mäktiga 39 kvm med exakt 2 meter kök längs en vägg. Det senaste året har vi sannerligen lärt oss innebörden av ordet prioritera. Vi har förhandlat med varandra om vi verkligen behöver ha både elvisp och mixerstav. Bara stapelbara märkesburkar finns kvar bland lunchlådorna. Bara glas som går att stapla 3-4 st. på varandra har existensberättigande, osv. Ni fattar. Men vänta bara.

För ett par veckor sedan fick vi barn också. Jag har aldrig förstått hur något så litet kan ta så mycket plats. Fick spela tetris med blöjor, handdukar, barnvagn, badbalja, oljor, puder, mjölkburkar, bebiskläder osv under alla 10 pappadagarna tills jag till slut fick ge upp och slänga ut två vattenflaskor och en termos. Vi har ordning och reda hemma men nu är gränsen nådd. I helgen fick jag tacka nej till en burk hemmagjord sylt pga platsbrist, det finns inte plats ens i kylskåpet längre!

Tack och lov är räddningen nära. Några veckor bort. 17 köksstommar i nya huset. Det kommer kännas helt tomt, nästan lite ångestladdat. Var börjar man liksom? Lagerhaus får gärna bekänna färg och inleda förnyelsen!
 
Svar: 2

Motivering: Jag har nyligen upptäckt att det är kul att laga mat, och att jag har en potential att ha en viss fallenhet för det. Att lägga upp maten på ett aptitretande sätt gör det både roligare och aptitligare, och gammalt kantstött Ikea-porslin känns inte direkt lyxmat.
 
Svar: 2. Över 160 000 följare
Äldste sonen fyller 21 år den 17:e augusti. Tänkte att det vore väl en finfin födelsedagspresent, då den kära modern (undertecknad) tycker att det nog börjar bli hög tid att han flyttar till egen lya... 😉
 
Första tävlingen efter semestern har kommit till sin ände och någon av er alla ska vinna massor av nytt porslin. Så vem är då veckans vinnare? Jo, ingen mindre än Sussie_! Stort grattis :D!! Du ska få utrusta ert nyrenoverade kök med matchande set porslin.

Motivering: Vi håller på att göra nytt kök nu och att få fylla det med nytt porslin hade varit pricken över iet. Både jag och min man älskar båda att laga mat och att få äta på fint porslin förhöjer verkligen en måltid på många sätt. Så att vinna detta till middagen vi tänker ha för att inviga vårt nya kök i glada vänners lag i september hade varit helt perfekt!!
 
Tack så mycket, blev jätteglad för vinsten! Det blir perfekt när vårt nya kök är klart i slutet av september och vi ska ha invigningsmiddagen. (y):D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.