Jag har beställt en Al-ko gräsklippare. Jag trodde att det skulle sitta en briggs motor på den men läser nu att den har en "Al-ko pro 125".
Någon som vet vad detta är för motor? Är det en egenutvecklad motor från Al-ko eller är det "någon annans" motor de säger sig ha utvecklat?
Hur är det med reservdelar, förgasare osv. Samma som på briggs?
 
Jag har en Al-ko som jag köpte för några månader sedan, tror dock att det står 145 på min, men vad jag kan se är det nått kinesiskt i stil med biltema, classe och jula.
 
mkay. Jag behövde en extra maskin med framåtdrift och de sålde ut för 1990kr på trettio.se
 
Rolle85 skrev:
mkay. Jag behövde en extra maskin med framåtdrift och de sålde ut för 1990kr på trettio.se
Kolla noga att det verkligen är drift på den, det skulle det vara på min med, vilket verkade lite konstigt när jag skruvade ihop den och mer konstigt när man var klar med det, det fanns alltså inte drift på den.

Jag köpte min för jag behövde nått billigt i år för att skaffa robot nästa år.
 
Redigerat:
Tycker jag nästan aldrig hör någon som har problem med robotarna, det är väl mest de med billigare varianterna som har lite strul, har kört med Husqvarna under flera år utan problem, bytt batteri en gång.

Jag hade nog försökt hitta någon mer sida än Tretti.se som referens, min gräsklippare var inte ens i samma färg när den kom, helt annan nyans som var skitful, stämde inte alls med bilden så den kan man ju inte lita på.
Det stod nämligen drift på min med när jag köpte den, men som vid senare tillfälle ändrades till att inte vara det, var 2 stag på bilden på Tretti men bara ett när klipparen kom hem, några dagar senare bytte Tretti bilden.

Fördelen med min AL-KO är att jag slipper ha dålig samvete när jag slänger den till våren.
 
  • Gilla
Chrillex91
  • Laddar…
Andreas La Motte skrev:
Ser ut som det är samma motor som på den jag köpte på granngården, där heter motorn ggp, något franskt.


[länk]

Hur som helst fungerar den utmärkt och startar alltid på första draget..
GGP är en italiensk koncern som bl.a. äger varumärket Stiga. Motorn är tillverkad i Kina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.