Mikael_L skrev:
Photoshopat ...

Lasträcket är inte det minst böjt !
Eller balsaträ?
 
D09
Text som jämför vänskap mellan tjejer och killar med humoristiska självnedvärderande kommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fubar och 1 till
  • Laddar…
T
Mikael_L skrev:
Photoshopat ...

Lasträcket är inte det minst böjt !
Det är inte ett lasträcke utan ett par reglar som ligger tvärs över railsen. Öppnar man bilden i originalstorlek ser man att de är något nedböjda så jag tror tyvärr inte att det är photoshoppat...

Det finns de som tror att det är OK att lasta så här på taket och rationaliserar bort riskerna med att "det är så kort bit" eller att "det ser bra ut" eller helt enkelt inte inser risken med för tungt lastat på taket.
Finns ju även de som inte ens vet att det finns begränsningar på lastvikt på taket. Det är ju oftast inte hållbarheten som begränsar utan väghållningen och vad som händer vid en inbromsning/krock/kurvtagning.

Sen surrar man med lite lina och rycker i paketet från sidan och tycker det "känns bra" utan att inse att det kommer att vara annorlunda när man kört en bit och vad som händer när man bromsar kraftigt - det finns ju ingen säkring i längsled utan det är bara friktionen som ska hålla fast virket.
 
Det är nog både att folk inte vet och inte bryr sig. Jag pratade med en herre som stod och fick sitt obromsade släp överlastat med bobcat på en bygghandel. Han hade runt 600 på redan och övervägde om de inte borde slänga på några hundra till. När jag undrade om släpet bara vägde 150 kg (lät lätt men inte omöjligt) förstod han inte frågan men insisterade på att han fick lasta åtminstone 600 kg. "Det visste han" och pekade på en märkskylt på släpet som naturligtvis visade maxvikt, men det framgick inte. En koll i registret senare visade att släpet fick lasta 425 så de 150 kg var faktiskt inte så off. Jag vet inte hur tungt det slutade men de fortsatte åtminstone att lasta.
 
Bild av en text som är en satirisk artikel titulerad "Upprop till alla män!", handlar om fiktiva bedrifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Enolf och 13 till
  • Laddar…
Textinnehåll på skärm med anekdot om George Bush och missförstånd kring ordet "brazilian".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Enolf och 6 till
  • Laddar…
Testarn skrev:
Det är inte ett lasträcke utan ett par reglar som ligger tvärs över railsen. Öppnar man bilden i originalstorlek ser man att de är något nedböjda så jag tror tyvärr inte att det är photoshoppat...
Det där är nog fotoshoppat. Som fd. virkesförsäljare skulle jag påstå att det där är ungefär 2,5 kubikmeter tryckt virke eller i praktiken en full impregnerad bunt. Nytryckt virke kan du räkna 1000kg/m3 på så den där hopen väger 2500kg och bärs upp av två stycken 45x45or på ett takräcke. Takräcket hade gått sönder och hela taket blivit till skit om man försökt det där på riktigt.
 
Reflexen på bakrutan stämmer inte heller. Högen borde ha synts i rutan.

Men, kan vi inte garva åt bilder och skämt istället för att analysera och hitta fel? Denna tråd har ju inte höga krav ...
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Luftkonditioneringsenhet installerad högt på en vägg i ett rum med rosa väggar och en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fubar och 20 till
  • Laddar…
D09
Glad_Amatör2 skrev:
[bild]
Ha ha ha idiot

Det fattar ju vem som helst att dom ska sitta på utsidan 😇
 
D09 skrev:
Ha ha ha idiot

Det fattar ju vem som helst att dom ska sitta på utsidan 😇
Då får dom väl bära ut soffan …
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Glad_Amatör2 skrev:
[bild]
Två-zons-klimatanläggning för vardagsrum.
 
Glad_Amatör2 skrev:
[bild]
Traktens dyraste värmeelement
*skratt*
 
MagHam skrev:
Traktens dyraste värmeelement
*skratt*
Är ni helt säkra på att det inte blir effektivare att ha pumpen inne, då får den ju ett bättre ursprungsläge, lite varmare luft liksom.....
Jag har nyss startat en firma, pm-a mig så kommer jag och ändrar era installationer.... Jag tror det blir en riktig hit!
Billigt! Nästan gratis, inga garantier ges, funderar på att avsluta namnet med - byggelit, om det inte redan är taget.....:rolleyes:
 
Att ingen tänkt på det innan, snacka om bra affärside.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.