Förnya innehållet i dina köksskåp

En dukad trädgårdsbord med nya, vita tallrikar, en skål med soppa, glas och en flaska vin, mot en bakgrund med tända ljus.

Har du också en massa uddaporslin i dina köksskåp? Passa på och ta chansen att uppdatera innehållet i skåpen till nytt fräscht glas och porslin. Denna veckan tävlar vi, tillsammans med Lagerhaus, ut det set med vardera 6 tallrikar, assietter, skålar och glas av valfri sort.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: Hur många följare har Lagerhaus på Instagram?


1. 50 000 följare
X. 100 000 följare
2. Över 160 000 följare

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 12 augusti

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Lagerhaus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Lagerhaus för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2 - över 160.000 följare

Motivering:
Vi är precis i startgroparna för en omfattande köksrenovering och då vore det himla skoj att få fylla de nya skåpen med nytt porslin :)
 
Svar : över 160 000

Eftersom frun alltid får bestämma när det ska handla nytt porslin så hoppas jag det blir min chans att bestämma denna gången
 
Svar : 2
motivering: skulle vara himla kul med lite nytt i skåpen, och inte hela tiden vrida och vända på varenda krona.
 
Svar: 2 (fler än 160 000 följare)

Motivering: Efter att ha målat om skåp och lådor i mitt torps kök skulle det passa bra med lite nytt, fräscht porslin. Det skulle upplevas som belöningen efter årets renoveringsinsatser. En lite mer poetisk motivation kommer här:

Fräscha tallrikar i torpstil finns på Lagerhaus,
de skulle passa så bra i mitt torphaus.

Med Lagerhaus kreativa design i mitt kök,
ser jag gärna att jag får besök.

Då kan jag bjuda på en måltid så drömlik,
med smakrika grönsaker på vacker keramik
.
 
D09
Svar 2

Järnet i vattnet har gett det mesta missfärgningar.

Grabben och jag är ett lyckat team när det gäller att ha sönder

Har nu en blandad missfärgad samling 😩


Missfärgade tallrikar i ett skåp och en diskho på grund av järnrikt vatten.
 
Svar: 2
Efter att jag skilt mig är det en salig blandning av porslin i skåpen, vore kul med nytt och fräscht!
 
D
Svar: 2.

Besöker Lagerhaus ofta gillar ta svängen in när man har vägarna förbi. De har mycket fint och haft mina favoriter men inte tagit slag i saken än att rensa i köket och köpa nytt.
 
Över 160000 följare
 
Över 160 000 följare
 
Svar: 2. Över 160 000 följare
Hela porslinsskåpet är slitet, naggat, sprucket och gammalt. Behöver verkligen uppdateras, perfekt i tid och stil.
 
Svar: 2

Lite nytt lagerhaus vore fint att duka med, så slipper man sitta med bara en sked...
 
Svar: 2, över 160 tusen.

Vi renoverar köket så det vore fint med nytt inuti skåpen också!
 
mrjim
Svar: 2 över 160 tusen
Ett nytt porslin från Lagerhaus till mitt nya hus,
skulle sitta fint till mig och mina barn som är fulla av bus.
Det gamla i flyttlådan gick kras
och kvar vi nu har är endast några glas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.