Hej,

Inte så roligt att börja första tråden med ett problem. But here it goes.

Jag ska inom kort beställa ett kök från IKEA, (metod).
Tyvärr låter inte vårt nya hus oss ha så mycket spelyta som vi vill utan vi är begränsade till 420 cm och spisfläkten måste sitta där den sitter.

Då bildas ett hålrum under bänkskivan om 30 cm.
Min plan var då att sätta in en vinkyl som är 30 cm. Tyvärr så blir det nog inte så snyggt då metod kök sockel är 8 cm, 100% av vinkylarna jag scannat av på nätet är 15 cm på vinkylen (standardkök?).

Min fråga är om någon har något bra tips eller gärna bilder på hur någon annan gjort?
Kan inte vara den första som sätter in en vinkyl i ett ikea Metod.

Ps. anledningen att vi tänkte på en vinkyl är mest som en design grej, är ingen vinsamlare överhuvudtaget.

Hoppas på lite hjälp.


kok1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skippa vinkylen och öka storleken på en stomme istället. Tänk mer symmentri och få fler stommar i samma storlek vilket är lugnare för ögat.
 
Jag har funderat på samma sak, en sån här kanske funkar. Tolkar det som att den har en sockel på 100mm
http://hemmakompaniet.se/produkt.php?pid=3059

54d086e3a18cf.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cava 30si från kitchenline.se tror jag skall gå att ställa så att du kan dra kökssockeln förbi skåpet. Kan va värt att ta en titt på.
 
Jag modifierade en ikea stomme så att vinkylen passade. Ställde vinkylen på ett par klossar så det blev luftigt över, under och bakom. Kan ta en bild på det om du inte förstår hur jag menar. Du kanske redan har löst det =)
 
Raymoon skrev:
Jag modifierade en ikea stomme så att vinkylen passade. Ställde vinkylen på ett par klossar så det blev luftigt över, under och bakom. Kan ta en bild på det om du inte förstår hur jag menar. Du kanske redan har löst det =)
Jag vill gärna se en bild :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.