Hej!

Någon som vet var man kan få tag på en taggtrådstakkrona?
 
Hos Habitat, men jag vet inte om de har någon butik i Sverige.
 
Självklart får man inte kopiera, men inspireras får man ;)

Bygg en själv vet ja.

Min fru funderar just nu på att göra en ljukrona av kätting inspirerad från nån designbutik.
 
Då kan man ju passa på att göra en mysig klädhängare av några gamla k-pistar och komplettera med exempelvis en björnsax som hatthållare för att få den där rätta "Östberlin -68"-feelingen.

Ett par landminor som oljelampor, kanske?
 
Supergammal information men hursomhelst för något år sedan såg jag en i Karlstad... :-/


I en lampaffär vid torget tror jag det var...låter dumt jag vet men sant är det :)

Eller var det i Uppsala...hmmm jag får nog fundera lite på det..
:-/
Snygga är dom iaf
 
Men hallå, är det inte Fafner som gör taggtrådskronan?
De som även gör den snyggast torkvindan på marknaden.

jajajmän

www.fafner.se (se Taggtrådskrona)

De gör ju fler snygga saker också... suck! (Se Galge konsoll)

Hälsningar från en branschskadad
 
Du Elisabeth! jag såg en så'n på blocket.se förra veckan, gjorde en nysökning men den är troligen såld! Sätt in en köpes annons vetja, kanske finns fler…

MoH :)
 
Tänk er att dammtorka taggtråden... Kanske man dammsuger? eller så rengör man dammvippan på den? Eller låt den damma igen, det blir ju effektfullt till Halloweenfesten...

Nä, roligare kan man ha för 3800 kr!

I deras mässmonter brukar de ha en pall av taggtråd också - det passar däremot min humor perfekt...

 
Jag bor granne med ett militärföråd, där såg jag hundratals pall med taggtråd...........

Kanske skulle man kasta några rullar över staketet och starta tillverkning........jureit är du med på det, fanns både rostig och icke rostig ;D
 
Jag såg den på Lust och Fägring i Göteborg i går, så om du bor i närheten kan du ju köpa den själv annars kan du säkert ringa och be dom skicka en!!
 
Ibland undrar man om s.k designers bara gör grejor för att kolla vad som går att sälja.



 
Japp. Men Elisabet klev i så det dånade, tydligen. ;)
 
Mycket energi som läggs på skit tycker jag...Jag frågade inte om vad ni tyckter utan om var man kunde få tag på den...Tack för de seriösa tipsen...Men ärligt ni som snackar skit...har ni inget annat att göra..?
 
Tja, snackar skit vet jag inte men alla får väl ha sin egen uppfattning om vad som är snyggt och vad som inte är det.
Det är ju tur att vi tycker olika, annars skulle alla hem se likadana ut och det vore ju supertråkigt.

Lycka till lampjakten ;)
 
Elisabet skrev:
Mycket energi  som läggs på skit tycker jag...Jag frågade inte om vad ni tyckter utan om var man kunde få tag på den...Tack för de seriösa tipsen...Men ärligt ni som snackar skit...har ni inget annat att göra..?
Nä? :p

Varför så upprörd...?
Det är ju inte direkt okontroversiellt med en lampa av TAGGTRÅD...så det kan ju inte vara direkt förvånande att en diskussion uppstår i ett FORUM?

Speciellt inte om en sån här pryl - den hängs ju inte upp för att den är så otroligt vacker, kanske mer för att ägaren vill vara lite mindre mainstream och tycker att den har något att säga. Och då vore det ju synd om den gick obemärkt förbi, eller hur?

Det är kanske så att du är lite känslig för kritik som riktar sig mot din smak? Men då kan du ju alltid trösta dig med att den här tråden funkat som en ärlig preview av vad din bekantskapskrets kommer att tycka.. ;)


//Fuskbalkskungen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.