Per Eskilsson skrev:
Tråkigt att bli av med alla bilderna. Det har hänt min mamma också en gång i samband med att jag "hjälpte" henne uppgradera hennes operativsystem på iPaden. Numera är det iCloud och backup på datorn som gäller för henne.

På Android finns inte iCloud, där är det Google Drive eller Dropbox som gäller om man har slutat använda datorn.

Om du redan har ett Googlekonto rekommenderar jag Google Drive. Om inte, så sägs Dropbox vara enklare men också något dyrare. Läs mer om alternativen här: [länk]

Ser du inga bilder under Inspiration > Utvalda eller Inspiration > Populära?
Android har även Google Foton, som är en molntjänst.
Använder det sen några år, funkar bra. :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
Ser du inga bilder under Inspiration > Utvalda eller Inspiration > Populära?
Hur får jag in bilderna under "utvalda eller inspiration"?
 
Du har dem i din profil i varje foruminlägg om du surfar från datorn. Där står Bilder i varje inlägg du gör, till vänster vid din profil. Klicka där så ser du alla bilder du har laddat upp.

Under fliken Inspiration kan du skriva in ditt användarnamn för att få upp alla dina bilder.
 
Parasollfot på en trädäck med krukor med örter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ipad går inte att se bilden i snabbsvarsrutan.
 
yonna skrev:
Hur får jag in bilderna under "utvalda eller inspiration"?
Bilderna hamnar under fliken Inspiration automatiskt men Marlen väljer till och från ut vilka av alla bilder som hamnar på inspirationsflikens startsida. Du kan enkelt hitta alla dina bilder genom att klicka på "12 bilder" strax under din avatar.
 
Stefan vtt46 skrev:
[bild]
Ipad går inte att se bilden i snabbsvarsrutan.
Nej, det stämmer. Tyvärr ser man inte bilderna när man laddar upp dem, bara en text typ "attach + siffra + /attach" men bilderna syns när man publicerat dem.
 
Per Eskilsson skrev:
Bilderna hamnar under fliken Inspiration automatiskt men Marlen väljer till och från ut vilka av alla bilder som hamnar på inspirationsflikens startsida. Du kan enkelt hitta alla dina bilder genom att klicka på "12 bilder" strax under din avatar.
Jag surfar bara från min Android plattan - är det därför jag inte får upp bilderna?
 
På din platta, surfar du på mobilsajten eller desktop? Om du har valt att se mobilsajten (det låter nästan så?) så väljer du Inspiration i navigeringen (tre prickar högst upp i högra hörnet), när du har kommit till Inspiration finns Mina bilder som alternativ i subnavigeringen. Då ser du alla bilder du var laddat upp.
 
Fast det går ju inte att ladda upp bilder iaf inte för mig vare sig i appen eller från mobilsajten,händer inget när jag trycker på kameraikonen
 
Vad har du för mobil Stefan? Vilken version av Android eller iOS har du?

Android: Inställningar > Om enheten > Programinfo > Android-version
iOS: Inställningar > Allmänt > Om > Version
 
Note 3 och android 4.4.2
Fast om du säger att jag måste ha lollipop eller nyare så får det vara
 
Per Eskilsson skrev:
Det går inte att ladda upp bilder i forumtrådarna från Android 4.4 (Kitkat). Men från 4.3 och 5 så ska det gå bra.
Vi fixade Android 5 i december förra året men Android 4.4 funkar tyvärr fortfarande inte.
 
Testing
 
  • Bärbar dator visar ett diskussionsforumsida med en bild på ett husbygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.