Jag har två gräsklippare, en Stiga RB dino från 90-talet, den gillar jag skarpt. Den är lätt vilket passar min kuperade tomt. Problemet är att den har rostat sönder och håller på att tappa ett hjul då chassiet är trasigt.
Den andra är en Klippo Comet S, den hatar jag. Den väger bly och är extremt jobbig att släpa runt.

Vad finns det för lätta klippare att köpa idag? den ska vara rätt stark, utan finesser som självgång etc.
 
  • Gilla
lob
  • Laddar…
Varför ska du inte ha självdrift ??

Har själv en Klippo Comet S, och håller med om att den är tung att putta runt, men jag har givetvis drivning på min, och då är det en barnlek.

Vid en liknande diskussion här på forumet, hävdade nån att det var så jobbigt att dra i spaken till drivningen hela tiden.
Den personen hade bara kört en bakhjulsdriven klippare.
Klippo är framhjulsdrivna, man lägger i drivningen när man startar, drivkraften reglerar man genom att trycka ner handtaget lite så framhjulen lättar från marken.
 
Tja, vill du inte putta runt gräsklipparen och inte vill ha en självgående så föreslår jag ett "utegångsfår".
Comet med drivning is the shit annars, håller med om att den kan vara trög att handputta men har den drivning så slipper man.
 
Problemet är inte att putta den utan att lyfta den, 5 nivåer med murat mellan i trädgården. Det går inte att köra mellan! Robot går bort på grund av nivåerna...
 
Har inte så mycket att jämföra med, men jag tycker att min Stiga mutliclip 47 är ganska lätt. Ingen drivning på hjulen men det har jag aldrig upplevt som ett problem.
 
Tack, ska kolla det
 
galento
Vi har en Husqvarna Master 46 som har ett plasthölje/kåpa.Den är väldigt behändig och lätt
klippa med.Höjdjustering i tre steg.
 
gusvo085 skrev:
Problemet är inte att putta den utan att lyfta den, 5 nivåer med murat mellan i trädgården. Det går inte att köra mellan! Robot går bort på grund av nivåerna...
Finns nog ingen stark klippare som är så lätt så man enkelt lyfter den du får nog ändra om lite i trådgården så du får nån typ av ramp där du kan köra.
 
Har en stiga Multiclip 50 som jag bär upp och ner för trappor. Inga större problem, den har handtag. Min fru har klarar det, men inte lätt.
 
Ta en koll på vikings rb2. Ingen drift och väger 22kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.