Hej på er!

Vi ska renovera ett badrum i sommarstugan och vill ha det i mörkare lite jordnära toner. Det kommer tex att bli skiffersten i duschen och betongdetaljer. Inte så vitt och blankt med andra ord. Jag har fått upp ögonen för en bänkskiva som ser ut att vara en limträbalk, men jag har ingen aning om hur man går till väga för att:

1. Få den mörk (helst riktigt mörkbrun)
och
2. Få den vägghängd som på bilden nedan.

Mörk badrumsinteriör med stenskålhandfat på vägghängd träbänkskiva och mörka väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är ett relativt litet badrum så jag vill helst inte slänga in så mycket klumpiga möbler. Denna lösning skulle vara perfekt. Hur hade ni gjort?
 
Betsa den för att få den mörk, och skruva fast små vinkeljärn eller lister i väggen som skivan kan vila på. Om du fogar den mot väggarna kommer du inte behöva skruva fast den i vinkeljärnen/listerna utan den kan flyta på vilket är bra när den ändrar storlek pga klimat.
Däremot bör du ha en plan för hur den inte blir fuktskadad och superlätt får fläckar, förslagsvis oljar du den väldigt ofta i början och sedan mindre ofta men ändå fler än två gånger om året. Fundera också på var tvålspill ska hamna, så att det inte hamnar på skivan...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.