Hejsan!

Vi har krav på grå slamfärg på vårt hus som vi snart börjar bygga!

Har någon tips på leverantörer av grå slamfärg? De är svåra att hitta, speciellt med snygga nyanser! :-/
 
Hej Vi ska måla med gysinge slamfärg och den kan man blanda till olika nyanser.
Vi var runt och tittade på olika hus och hittade ett med jättefin gråfärg så jag gick och frågade och fick då veta att det var 33% grönockra sen 66% vit av gysinges slamfärg som de hade blandat själva. Så nu har vi köpt dessa och ska måla med den blandningen.

Kan kolla om jag hittar någon bild på färgen det var på huset och skicka den om ni vill?

Häls Niclas
 
vi ville också måla vårt hus denna färgen men tänkte genast om när vi fann alcros svarta matta färg!
Om man vill kan man alltid byta färgtyp på denna. Den ser ut att vara falusvart.

Skulle varmt rekomendera denna istället.

/Peter
 
[quote author=niclasella link=1158589151/0#2 date=1158844964]Hej Vi ska måla med gysinge slamfärg och den kan man blanda till olika nyanser.
Vi var runt och tittade på olika hus och hittade ett med jättefin gråfärg så jag gick och frågade och fick då veta att det var 33% grönockra sen 66% vit av gysinges slamfärg som de hade blandat själva. Så nu har vi köpt dessa och ska måla med den blandningen.

Kan kolla om jag hittar någon bild på färgen det var på huset och skicka den om ni vill?

Häls Niclas[/quote

Hejsan, Vore kanon om du kan leta fram någon bild. Tack på förhand / Rickard & Gwen
 
Hej,

Tackar för alla tips. Några månader kvar innan det är dags att måla :cool: Huset kommer i november.



 
Hej har glömt att kolla efter bild men ska försöka få in en i veckan eller så mailar jag.

Häls Niclas
 
Se bara till så att husleverantören kan leverera det ogrundat eller grundat för att måla med grå slamfärg.... Inte så vanligt. Vi köpte BraHus och funderade också på Grå slamfärg med de kunde bara leverera ogrundat, oljegrundat eller grundat med Falu rödfärg. Så till slut valde vi Falurött och slutmålade med den ljusa Falu rödfärg. Vi tycker det blev riktigt snyggt.

Grå slamfärg är ganska känslig för föroreningar i luften osv. Hör gärna med någon målarfirma på orten vad de har för erfarenhet.
 
skogstomten skrev:
Se bara till så att husleverantören kan leverera det ogrundat eller grundat för att måla med grå slamfärg.... Inte så vanligt. Vi köpte BraHus och funderade också på Grå slamfärg med de kunde bara leverera ogrundat, oljegrundat eller grundat med Falu rödfärg. Så till slut valde vi Falurött och slutmålade med den ljusa Falu rödfärg. Vi tycker det blev riktigt snyggt.

Grå slamfärg är ganska känslig för föroreningar i luften osv. Hör gärna med någon målarfirma på orten vad de har för erfarenhet.
Vi får strax vårt hus levererat från Mälarvillan. De har oljegrund som standard, men var inga som helst problem eller tillägg för att få det grundat med ett lager grå slamfärg istället :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.