Hej,

Mitt TV-väggfästeprojekt samt vägghylleprojekt fick läggas lite på paus på grund av att min regeldetetkor (Dibotech Pro) känner av elledningar över hela väggen. Eluttaget och elskåpet är en bit bort, och jag blir osäker på varför detektorn ger så kraftiga utslag. Jag har testborrat utan problem, men vågar ej borra övriga hål. Har ni tips på bättre verktyg eller knep för att veta mer säkert huruvida det gämmer sig en elledning ca 8 cm in?

Tar man in en hantverkare lär de ha sina verktyg för sådant, så jag tänkte att det här borde man kunna fixa själv.
 
Det finns mer avancerade detektorer för reglar och elledningar att hyra.
 
  • Gilla
Byggnoob
  • Laddar…
Jag gick förbi några järnhandlare, men inget hade något att hyra. Har du tips på vilka man kan vända sig till för att hyra en avancerad regeldetektor i Stockholmsområdet?
 
D09
Skärmdump av en mobiltelefons webbläsare som visar en bruksanvisning för en detektor från Kjell & Co Elektronik AB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nollställer du rätt?

Dvs står en bit från väggen ( mitt i rummet ) och slår på ac för att sedan svepa?
 
Japp det gör jag, testat den flera gånger och får utlsag överallt. Riktigt konstigt.
 
D09
Skumt

Testat skarpt där du vet att kabel ligger ?

Samt om du har en lös skiva utan varken skruv, kabel eller regel?

Spontant känns det som att den kanske indikerar skruvar men förmodar att den ger ifrån sig en symbol beroende på vad den " ser "
 
D09
Eller dåligt batteri 🤔
 
Jag vet tyvärr inte exakt vart kabeln ligger, det är det. Jag satte detektorn på både AC och Auto, dvs testat bägge. Batteriet likt detektorn är nyinköpta. Jag kanske får borra och bara hoppas på det bästa då helt enkelt. Kan kosta mig dyrt dock.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.