Hej.

Jag ska köpa uttag som för spis och ugn men har ingen aning om vad det är för kontakter ???
Det är en STOR rektangel med 3 tjocka stift, jorden är något längre än dom andra 2, dom sitter på en rad. Tror detta är standard då det var likadana på bårde spis och ugn (två olika tillverkare) någon som har en ide om vad dom heter och var man hittar sådana ?

PS. Jag ska ej installera själv!
 
Nej tyvärr...
 
Hej igen.

Nah det är helt nya produkter köpta på elgiganten, bla. en siemens häll....
På andra länken hittade jag något som liknade, men under bilden stog det bara ".........." :(
 
Hmmmm...

Min Siemenshäll har jag pluggat in via min Siemens-ugn med en platt kontakt eftersom jag har vreden på ugnen.

Undrar om du köpte en häll utan vred/touch-reglage som fordrar ugn med vred alt. separat vredpanel? ::) ::)
 
Nej, den har touch ... har inte siemens ugn...
Det är kontakten för strömmen som e "skum"
 
Den som installerar bör läsa manualen och byta kontakterna till vettiga svenska don alt. fastinstallera prylarna "i därför avsedda kopplingsplintar". ;)
 
Jepp en sådan är det... Fick reda på att Elgiganten köpte in från sina norska leverantörer ibland, och att detta tydligen är en norsk kontakt :/
men men, det är ju bara att skruva loss den och koppla den med en kopplingsdosa....

Tack för all hjälp, ett lysande forum, här kommer jag att vara ett tag :) Har precis total renoverat en 3-längad gård...
 
mmmm, elgiganten är lite roliga. Kan det vara så att vreden sitter bakåfram också - typ att ugnsvreden sitter till höger och spisplattornas vred till vänster?
 
Jag har ju inte en siemens ugn så jag har inte dom vreden.. har touch panel på hällen
 
ahjusstdet... sorry.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.