Tack för felrapporten. Vi kollar på det och hoppas kunna fixa senast måndag.
 
Nej,jag tror det beror på något annat. När de kommer sluta redovisa sin upplåningsränta har jag dock ingen aning om. Kan tänka mig att de känner sig tvingade att redovisa den i ytterligare 2 år eftersom SEBs rabatt gäller i 2 år. Men de kanske tar bort den dag för dag och bara redovisar den vid deras 4 fasta räntejusteringstillfällen eller 1 gång i månaden i samband med att de tvingas redovisa sina snitträntor. Vi får snart se.
 
Hej den redovisas varje dag jag har följt den men den finns "gömd" på sidan http://seb.se/privat/lana/bolan-och-rantor/bolanerantor . Man behöver där klicka på "Upplåningsräntor för bolån". Räntan blir då synlig men den laddar inte en ny sida eller visar någon ändrad adress i adressfältet i browsern. Gissar att de ändrat så att det ska bli svårare att lista räntan.

Här är dagens räntor

Bindningstid Upplåningsränta % Senast uppdaterad
3 mån 0,19 2015-06-01 09:15
1 år 0,20 2015-06-01 09:15
2 år 0,32 2015-06-01 09:15
3 år 0,51 2015-06-01 09:15
5 år 1,07 2015-06-01 09:15
7 år 1,52 2015-06-01 09:15
10 år 2,00 2015-06-01 09:15

// WB
 
Nu finns det en ränta på sidan https://www.byggahus.se/upplaningsranta men det är inte upplåningsräntan utan listräntan. Jag skulle verkligen uppskatta om ni fick ordning på upplåningsräntan.

// WB
 
Kommer funka inom en halvtimma. Tyvärr blir det ett gap i statistiken för den vecka vi har förlorat.
 
Tack huvudsaken att den funkar igen :)

// WB
 
Det finns tyvärr fel kvar på räntorna förutom 3 månaders som jag är imest ntresserad av, de övriga visar idag listräntorna. Vore bra om övriga räntor oxå kunde visa rätt siffror.

Tack på förhand // WB
 
Felet är fixat men jag ser att just den 2a och 3e fortfarande visar felaktiga siffror. Har nu bett Aaron radera de felaktiga siffrorna men det är möjlift att de inte försvinner förrän nästa uppdatering som jag tror sker natten mellan måndag och tisdag.
 
Ja det stämmer. Vi får inte längre tag på SEBs upplåningsräntor. SEB verkar ha stängt ner sin dagliga upplåningsräntesida för gott.
 
SEB har bytt räknesätt, man får rabatt från en listränta numera. Så helt plötsligt blev räntekostnaden 50% högre, från en månad till en annan... Men Annika skall ju också leva....
 
niklasn skrev:
SEB har bytt räknesätt, man får rabatt från en listränta numera. Så helt plötsligt blev räntekostnaden 50% högre, från en månad till en annan... Men Annika skall ju också leva....
Befintliga lån påverkas ju först när nuvarande vilkorsperiod tar slut. Du måste haft otur om dina lån ändrades samma dag...?
 
magda136 skrev:
Befintliga lån påverkas ju först när nuvarande vilkorsperiod tar slut. Du måste haft otur om dina lån ändrades samma dag...?
Eller tur under perioden innan. SEB har under en längre tid köpt sig marknadsandelar genom rejäla rabatter och till slut vill även de casha in.. Fick ett ärligt svar av en tjänsteman idag - min lånegrad är för liten och mitt lån är för litet för att motivera en högre rabatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.