Krilleman
Du menar alltså att du måste sätta på pumpen manuellt när du ska använda vattnet?

Men du beskriver ett PÅ/AV syndrom?!
 
Kan det vara så att det sitter en strömbrytare(vet ej vad de kallas), som känner av strömmande vatten? Sätts normalt på utgående vatten och får pumpen att starta, så fort vatten tas (= som gjort för självsvängning ).
 
Djkool det kan vara så att det är samma dosa som du stänger av och på med som är tryckbrytaren...inställningen kan finnas under locket...
 
@krilleman_215 jag behöver ej sätta på pumpen manuellt då jag skall använda vattnet. Det finns dock en strömbrytare för av/på i tvättstugan men den är alltid på och pumpen är i krypgrunden där den går då vatten behövs.

@HaseTeknik jag vet ej om det sitter strömbrytare som känner av strömmande vatten utan vet bara som jag skrev ovan att det finns en strömbrytare i tvättstugan men pumpen slår igång då vatten behövs. Skulle givetvis kunna vara enligt din beskrivning.

@johanfa ser bara att det är en röd knapp för stopp och en svart för start och schneider är tillverkaren så verkar bara vara en strömbrytare.
 
Krilleman
Då har du antagligen en tryckströmbrytare någonstans mellan din strömbrytare och pumpen. Följ kabeln!

Normalt sitter den i anslutning till hydropressen på vattenröret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.