Har du också problem med Outl1 och/eller Tianchen S520

  • Antal röster
    6
  • Omröstningen stängd .
:mad:

Köp inte produkten.
Den fungerar uselt. Maskinen rymmer, maskinen faller i bitar, maskinen fastnar och beter sig helt opålitligt.

Outl1 har en skrämmande service. Man kan inte prata med verkstaden, man kan inte besöka verkstaden och man gör allt för att få alla fel att antingen repareras av konsumentetn själv eller få det till att det är konsumentens fel att den inte klipper korrekt och fungerar korrekt.

Jag har haft en Roboclip i 10 år minst och den har aldrig rymt eller betett sig som denna maskin. Att få service vid problem var inget problem alls och man kunde lämna in maskinen. Det enda sättet att kontakta service på Outl1 är via mejl som de sköter dåligt.
De vägrar ta emot besök i sin verkstad.

Jag har väntat på ett utslag i ARN under hela vintern och jag har haft en opartisk besiktningsman som bedömt maskinens funktion som konstaterat att jag gjort allt i min makt för att få den att fungera.

ARN har konstaterat att Outl1 är skyldiga att ge mig en ersättning samt att reparera min maskin så den fungerar fullt. Detta trots att jag helst inte vill ha med leverantör eller maskin att göra. I värsta fall får jag leva med det. Tyvärr vägrar Outl1 att svara när jag ber dom om att uppfylla utslaget i ARN vilket är uselt eftersom de har sagt sig följa ARN.

Detta är en riktigt dålig situation. Jag har meddelat Outl1 att jag kommer att bli skarpare och kontakta ARN, och andra som kan visa hur dåligt de skött detta. Det är ett första steg att skriva i detta forum där jag sett att andra uttryckt samma frustration om Outl1.se och Tianchen S520.

VAD SKA MAN GÖRA OCH TÄNKA?

/Anders i Sollentuna
 
  • Gilla
Keesen och 2 till
  • Laddar…
Jag har med problem med min klippare från outl1
Har du kommit fram till nån lösning med dem.
Jag har aldrig fått den att funka som den ska och nu funkar den inte alls.
Mvh Micke
 
  • Gilla
Keesen
  • Laddar…
Hej!
Jag har fått rätt mot dom i ARN nyligen.
De överklagade men vann bara tid. ARN avslog deras överklagan.
Nu har jag returnerat den mycket dåliga maskinen. Högst oklart när jag får den tillbaka, om den kommer att funka efter ev. reparation ( vilket jag inte tror kommer att hjälpa). Läser man alla deras regler för att reparera en produkt så inser man att det är skrivet för att debitera kunden för allt och går maskinen i deras testanläggning så är den felfri och kunden debiteras alla kostnader. Nu har min maskin mekaniska fel och mjukvaru fel. Frågan är om de erkänner dessa. Jag är så skeptisk till företaget som man inte rns kan åka till vid problem och som vägrsr ta emot besök.

Jonssonmicael skrev:
Jag har med problem med min klippare från outl1
Har du kommit fram till nån lösning med dem.
Jag har aldrig fått den att funka som den ska och nu funkar den inte alls.
Mvh Micke
 
Du får gärna ge mig ditt telefonnummer så kan vi se om vi kan göra mer tillsammans.
 
Sitter med skiten just nu. Står ju att man ska uppdatera den men inte ens det får jag att funka. Har fått nytt wifikort och nytt laddningskort, den vart mycket bättre men inte bra med det nya laddkortet men det slutade funka efter några dagar helt så nu har jag satt i det gamla igen.
 
Förra hösten gjorde jag också mjukvaruuppdateringar och bytte grejer i maskinen. Inget som hjälpte. En seriös leverantör tar in maskinen eller byter ut den. Outl1 skickar lite delar och tar sen inget riktigt ansvar utan skyller på dig eller din installation. Då sitter man i en rävsax.

Jag funderar på att anlita en advokat med ARN i ryggen och flera andra som har problem med maskinens dåliga kvalitet och leverantörens oförmåga...

Vad tror du om det?


Jonssonmicael skrev:
Sitter med skiten just nu. Står ju att man ska uppdatera den men inte ens det får jag att funka. Har fått nytt wifikort och nytt laddningskort, den vart mycket bättre men inte bra med det nya laddkortet men det slutade funka efter några dagar helt så nu har jag satt i det gamla igen.
 
T
Hej, jag tycker du definitivt ska ta lite snabb hjälp av en jurist för att ta fram en stämning mot dom, då ARN gett utslag i er rekommendation. Det första steget innebär inte att gå via tingsrätt, utan det sker om dom bestrider stämningen. Men det ger ju ett mer officiellt arbetssätt än att fortsätta att maila deras info- email.

Kostnaden för detta är inte hög, men är nog tyvärr det enda sättet du kan få respons på. Alternativt skickar du ett brev till huvudmannen för bolaget, XXXXXXX, och berättar om dina problem.
 
Redigerat av moderator:
Även jag har problem med S520.
Jag köpte den förra året, och vägen har varit kantad av problem. Rymningar, påstådda kantlinjebrott, klen konstruktion, oförmåga att ställa in range mm.
I slutet av maj i år kraschade den helt och stod i laddstationen och pep med någon timmes intervall att kantlinjen var bruten.
Dessutom rasslade det i maskinen som att något låg löst och skramlade.
Jag bad då att de skulle ta in den på garantireparation, alt. byte, och det svar jag fick var att moderkortet sannolikt var skadat men att garantitiden var slut.
Maskinen beställdes 20 maj, men fanns inte hemma, utan den levererades till mig 2 juni 2015, och då ansåg jag - liksom konsumentupplysningen i min kommun - att garantin borde gälla till 2 juni 2016. Sedan dess har jag inte hört något från Outl1.
I och för sig har det varit helg så de får till fredag 10 juni på sig att svara, sedan går jag till ARN.

Jag har sett här på forumet att många haft problem med krånglande kort och oklara strömstyrkor, men vitsen är väl ändå att man inte ska behöva vara elektronikingenjör för använda en robotgräsklippare? Tanken är väl att den bara ska göra jobbet?
Den som dessutom gör ingrepp (även uppdateringar av mjukvaran, nota bene) i en maskin som har garantin kvar, har sedan avverkat all rätt till garanti.

Jag kommer aldrig mer att handla från det företaget. Det kvittar om de flesta får produkter därifrån som fungerar, men för oss som fått måndagsexemplar, är det pengar i sjön, eftersom företaget är så påtagligt ointresserat av sin goodwill och väljer att lägga skulden på köparen.
 
Ni är inte de första, nästan varje år kommer det nya inlägg här med förtvivlade kunder till Outl1. De verkar inte bry sig om vare sig konsumentköplagen eller ARN.
Läste för nåt år sen en del svar från Outl1 som en forummedlem postade här i ett reklamationsärende och det är sorgligt att så här oseriösa företag får hålla på år efter år.

https://www.byggahus.se/forum/robot...-man-behandlar-problem-med-tianchen-s520.html
 
Redigerat:
TreeView skrev:
Hej, jag tycker du definitivt ska ta lite snabb hjälp av en jurist för att ta fram en stämning mot dom, då ARN gett utslag i er rekommendation. Det första steget innebär inte att gå via tingsrätt, utan det sker om dom bestrider stämningen. Men det ger ju ett mer officiellt arbetssätt än att fortsätta att maila deras info- email.

Kostnaden för detta är inte hög, men är nog tyvärr det enda sättet du kan få respons på. Alternativt skickar du ett brev till huvudmannen för bolaget, XXXXXXX, och berättar om dina problem.
Vi har raderat personuppgifter i det här inlägget.
 
Jag har en ny Tianchen S520 levererad 11/5-2016.
Allt, som ni beskrivit, verkar vara lurendrejeriföretagets utmärkande egenskaper.
Rymmande robot. Hittar inte hem. Har aldrig hört talas om avgränsningskabel osv. osv.
Dessvärre har jag inte hittat till den här utmärkta debattsidan, tidigare.
Synd, för det hade besparat mig det här köpet.
Såg att någon skrivit på PriceRunner om Outl1s usla robotgräsklippare.
Ja, det är bara att skriva på varje debattsida, tills folk slutar handla där.
Har ni kommit någonstans med en advokat eller ligger det i träda.??
 
BCAB skrev:
Jag har en ny Tianchen S520 levererad 11/5-2016.
Allt, som ni beskrivit, verkar vara lurendrejeriföretagets utmärkande egenskaper.
Rymmande robot. Hittar inte hem. Har aldrig hört talas om avgränsningskabel osv. osv.
Dessvärre har jag inte hittat till den här utmärkta debattsidan, tidigare.
Synd, för det hade besparat mig det här köpet.
Såg att någon skrivit på PriceRunner om Outl1s usla robotgräsklippare.
Ja, det är bara att skriva på varje debattsida, tills folk slutar handla där.
Har ni kommit någonstans med en advokat eller ligger det i träda.??
Reklamera produkten och begär pengarna tillbaka.
 
Vad handlar det om för pengar? Skulle söka ägaren och åka hem till honom, alt söka upp företaget.

Bara namnet, som knappt går att uttala, tycker alla Kinaklippare är svindyra! För duger inte till nåt..

Köpte 2st el kickbikes från dem, har funkat mycket bra, samt bra support..
 
Tianchen S520 kostar 10.000 kr. Vore billigt om den fungerade, men chansen är jättestor att den inte gör det, framför allt för att den är så smäckigt hopkommen. Eftersom Outl1 är återförsäljare, tycker man att de borde ta tillbaka klipparna och själva reklamera dem hos fabrikanten
 
Gillar framhjulen, direkt från nån kontorsstol.

Skulle fan inte ge mig, skulle söka upp ägare eller vart de håller hus, 10' är dyrt, Biltema körde sina "blå" för 4999:-, sen köptes alla tillbaka, då skulle jag våga chansa, hoppas det löser sig för er...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.