Vad säger erfarenheten? Vilket kök håller i längden?

Elgiganten på orten har kunnig personal (vad det verkar) och närmare än IKEA vid ev funderingar och problem. En skillnad är sockelhöjd där IKEA numera kör med 8 cm höjd och jag behöver i sockeln dra avlopp en 4-5 meter och jag vet inte om det går alls i den höjden.
 
IKEAs sockelhöjd ger även ett annat problem, skadade luckor och stome längst ner efter dammsugare, barn, fötter mm.

En gång i tiden när man gjorde saker för bästa funktion kom man på att ca 15 cm är lämpligt på en sockel.

Jag personligen har väldigt bra erfarenhet av Epoc i ett kök jag renoverade för 5 år sen, men läser man vad som skrivs verkar många missnöjda.
 
Jag har Epoq kök, köket är i mitt tycke helt ok, problemet är Elgiganten och personalen som sköter hela köksbiten.

Vi hade stora problem med att vissa saker inte kom med och att hela bänkskivan var fel.
Dels så har vi en del i vinkel, där var kexningen av bänkskivan gjord fel, så den ena skivan blev högre i skarven, synvilla eller vad det var elgiganten kallade det.

Sen gjorde de helt fel med bänkskivan till köksön, där hade de på nått sätt lyckats spegelvända utsågningen till diskon vi beställde, men inte nog med det, när skivan kom så var det bara ett hål men ingen diskho, den hade utgått enligt Elgiganten, här blir man ju då frågande till varför de kapar hål i bänkskivan till en diskho som de inte längre säljer.
De var helt otroligt otrevliga på kundtjänst, efter 5 minuter diskussion så bad jag personen fara åt helvete och söka nytt jobb istället om man är så dum i huvudet, 15 minuter senare ringde de från butiken och bad så mycket om ursäkt.
Men inte fick jag skivan snabbare, nä jag fick stå 12 veckor i kö, eftersom leverantören inte ansåg att de gjort nått fel, fick skivan på kvällen innan slutbesiktningen av huset.

Men köket är det inga fel på, skippa bänkskivan och allt vad kranar osv heter.
 
Satte in epoq precis o de är väldigt fina kök enligt min mening.
Anledningen till att de blev epoq var att deras överskåp var 92cm höga, så de passa fint till takhöjden på knappa 2,4 istället för Ikeas som är 80=dammhylla eller väldigt stor pass-bit eller 100cm höga och då hamna skåpen för nära bänkskivan,

Sen köpte ja bänkskivan i ek på bauhaus o skar hålen själv eftersom de skulle ta lång tid o få den levererad från epoq,

Dock hade ja en bra säljare (sålde på mig onödig skit) men han var duktig på resten med :)
 
IKEA! Satte in ett IKEA-kök i slutet av förra året och jämförde även Epoq, Sentens och Kvik. Kvik kändes bäst men blev för dyrt och likaså Sentens. Kvar var Epoq och IKEA men vi valde IKEA då köket kändes mer rejält, vänner hade dålig erfarenhet av Epoq och IKEA har bättre kundservice.
 
  • Gilla
Ommamats
  • Laddar…
Vi satte in ett Epoq för ett år sedan. Väldigt nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.