Nu har mina Milwaukee V28 batterier helt gett upp efter 10 år.

Maskinerna jag har är en skruvdragare, tigersåg och en cirkelsåg. Då batterierna fungerade var det bra drag i maskinerna, det var snudd på likvärdiga med nätdrivna.

Då jag kollar runt nu så verkar 18v systemet vara helt dominerande och här har jag en del DeWalt grejer.

Det jag funderar på är om det är värt att köpa nya batterier, dvs de som idag heter m28. Eller helt ge upp maskinerna och köpa nya? Ex DeWalt 18v som jag redan har en del av.
Det kanske är så att dagens 18v system är bättre än de 28v jag har.

Skall jag överge mina kompisar, det känns tungt:confused:
 
Jag är fantastiskt nöjd med mina milwaukee M18. Jag har borrskruvdragare, slagskruvdragare, tigersåg och lampa. På tur står fogspruta och mutterdragare. Köpt en del billigt på Tradera.
 
Milwaukee är bra grejer, men hoppar jag på 18v så blir det nog DeWalt så jag kan ha samma batterier till det mesta då jag har sticksåg, skruvdragare m.m sedan tidigare.
 
Om jag hade 3 maskiner som du så hade jag åtminstone köpt ett batteri för 1 tusenlapp om maskinerna fortfarande är bra.
 
Köpte ett batteri m28, men det var ingen tusing utan två:surprised:
Det var original och gamla laddaren fungerade till m-serien.

Maskinerna är som nya nu. Funderar ändå på att kränga av dem då jag håller på att banta av maskinparken.
 
Jag har någon milwaukee m28 och det är en suverän maskin fast den väger en del.
Batterier brukar vara billigare i Storbritannien eller Tyskland.
När det är swedol dagar så tar jag alltid med mig samtliga batterier och låter milwaukee försäljaren testa samtliga så vet jag status på batterierna.
 
De V28 batterier jag har är helt slut, de höll ändå 10år, Men det finns kanske en begagnatmarknad för denna typ av maskiner om inte 18V har hunnit ikapp på prestanda.
 
Har ännu inte sett någon konkurrent till metabo:s mutterdragare i max 2-kgs klasen som klarar av att dra 400nm!! Med gamla som drog runt 240nm så var det ibland knappt man fick loss hjulbultarna, men med nya behändiga pjäsen på under 2kg så drar man lätt loss även oftast även de mest tjärvande hjulbultar och diverse....
Kolla ex https://www.metabo.com/com/en/tools...-400-bl-602205650-cordless-impact-wrench.html
 
Redigerat:
Johan Jatko skrev:
Har ännu inte sett någon konkurrent till metabo:s mutterdragare i max 2-kgs klasen som klarar av att dra 400nm!! Med gamla som drog runt 240nm så var det ibland knappt man fick loss hjulbultarna, men med nya behändiga pjäsen på under 2kg så drar man lätt loss även oftast även de mest tjärvande hjulbultar och diverse....
Kolla ex [länk]
Det är ungefär som en ryobi 400nm och 2kg (vikt inklusive batteri).
http://se.ryobitools.eu/elverktyg/borr-och-fastverktyg/r18iw3/r18iw3-0/
Jag förstår inte vad detta har i denna tråden att göra.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.