nikasp
Helt sant ang ålder 😊 Tycker att köpes ser lite klena ut eller i vart fall de jag sett hittills. Få se vad vi hittar på.
 
Sandlådor skall vara stora för att vara bra, då funkar de fran till 8-9 års åldern, nära till vattenslang hjälper till
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Hade en diskussion idag med de tre som flitigast använt sandlådan (av billigare, men funktionell, typ). Ska vi fylla på med mer, ny sandlådesand? Eller ska vi ta bort den och plantera ett fruktträd? Barnen är 4, 6 och 7 år. Samstämmigt beslut: sandlådan har varit toppen men lockar inte längre. Det blir ett fruktträd istället.

Plastleksakerna gallras; det mesta hystas men ett par bra saker ska skänkas till nån liten unge!

Demokrati när den är som bäst.
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Men då har ni använt den många år väl?
 
chevan skrev:
Sandlådor skall vara stora för att vara bra, då funkar de fran till 8-9 års åldern, nära till vattenslang hjälper till
Hur stora?
 
stefancrs skrev:
Men då har ni använt den många år väl?
Drygt 5 år - sen är den slut; ganska risig just nu. Men har som sagt brukats flitigt av 5 barn. I år har den inte lockat alls. Fotbollsmål är nästa "investering".
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Används den tre år är jag nog nöjd :)
 
Huset vi flyttade till när jag var 7 och brorsan 4 hade sandlåda, vi lekte där många år, tack vare att den var stor, 2*4 meter, man kunde ju BYGGA, det var många bilbanor, slott och annat som byggdes där genom åren. Det var nog inte förrän brorsan var ca 10 den ersattes med ett fotbollsmål.
 
  • Gilla
Bosch och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.