Vi håller på och gör om garaget till hundrum. Är betonggolv. Sambon har provat att spackla golvet och målat lite men tycker det blir för ojämnt så funderar på att klinka istället. Men mitt i golvet sitter en gammal brunn.
Finns det nån typ förhöjning som man sen lägger på klinkern och tätar och sticker ner lite i brunnen så den ändå kan användas?
Jag vet inte hur jag ska förklara bättre, men kan se det framför mig. Typ som så som sil i en dusch men att den inte är platt utan går ner lite med i brunnen så det inte kommer vatten under klinkern?
 
Tack för tips :)
 
Hur stor är din brunn då? Den ramen är ju bara 20x20cm så den lär nog bli för liten. Oftast byter man ju ut gamla gjutjärnsbrunnar mot moderna i plast i dag, då funkar den lilla ramen.
Om du ska söka efter andra storlekar så heter den korrekta termen "slukrist".
 
kulle
Ja är det en gjutjärnsbrunn så behövs det en större ram, och då är det ett helt annat pris oxå ca 1100:-
 
Nallis skrev:
Typ som så som sil i en dusch men att den inte är platt utan går ner lite med i brunnen så det inte kommer vatten under klinkern?
Om ni spolar vatten kommer det vatten under klinkern i vilket fall. Fogarna är otäta och suger vatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.