Jag skulle precis montera min handöverfräs OF 2200 på mitt nyinköpta fräsbord CMS-OF, men då visade det sig att en av tre gänghulsor på bordet som man använder för att spänna fast fräsen inte var gängad på insidan så det går inte att skruva fast spännelementet :x

Det hade jag inte väntat mig av Festool - skall bli intressant att se hur och hur snabbt dom löser detta!

IMG_1858.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Festool är lite som Iphone, skit i en fin förpackning. Förstår man sig på marknadsföring så spelar det ingen roll vilken dynga man pumpar ut till konsumenten. Så fick jag vädra mina fördomar lite:D
 
  • Gilla
buspojken och 4 till
  • Laddar…
Hehe :)

I ärlighetens namn är det första gången något har strulat för mig med Festool, men det är väl undantaget som bekräftar regeln!
 
Det kan ju alltid bli fel, oavsett märke.
Det är viktigare hur snabbt och smidigt en tillverkare/återförsäljare löser problemet.
 
  • Gilla
J-F och 1 till
  • Laddar…
Borde ju lösa sig ganska omgående tycker jag. Service är de ju bra på och om din handlare är någotsånär vettig får du ett nytt bord rakt av och så sköter han reklamationen mot Festool.
 
  • Gilla
J-F
  • Laddar…
Det där ser ut som en nitmutter, hur har dom pressat den då den inte har gänga?

Och var har dom köpt popnutsen ifrån?

Nå, som min morfar brukade säga "om man vänder upp och ner på helvetet så står det made in germany i botten"
 
  • Gilla
byggolle
  • Laddar…
Sorry för OT, men detta påminde mig om när jag försökte köpa montageskruv på Biltema...

biltema montageskruv.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma leverantör? :)
 
  • Gilla
danpih och 3 till
  • Laddar…
Festool är lite som Iphone, skit i en fin förpackning.
Man kan inte jämföra Festool med en produkt från en fruktfirma.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
agehall skrev:
Borde ju lösa sig ganska omgående tycker jag. Service är de ju bra på och om din handlare är någotsånär vettig får du ett nytt bord rakt av och så sköter han reklamationen mot Festool.
Hmm... mail med bild till min ÅF i söndags kväll och uppföljande telefonsamtal igår. Har inte hört ett smack sen dess... Börjar bli smått irriterad nu :mad:
 
Märkligt, har bara hört gott om festools service ställen. Ligg på dem, säkert fått tag på nån sommarjobbare
 
S
bygga_bo skrev:
Sorry för OT, men detta påminde mig om när jag försökte köpa montageskruv på Biltema...

[bild]

Samma leverantör? :)
finns liknande hos alla levrantörer.
 
Jag hade löst problemet utan att blinka, genom att ta fram en gängtapp och gänga hylsorna.
 
  • Gilla
jonko och 1 till
  • Laddar…
Rikard Gjersvold skrev:
Jag hade löst problemet utan att blinka, genom att ta fram en gängtapp och gänga hylsorna.
Ja om det var en Kina grej, men pröjsar man ett par tusen för nå så ska man inte behöva börja rappla själv!

Ska lösas med ett samtal eller besök i butik annars skulle jag överväga en annan leverantör
 
Måste bara lösas av ÅF direkt. Hade själv problem med vinkelchuck till T18. ÅF konstaterade bara att något var knas, gav mig en ny och skulle själva lösa detta mot Festool :)
 
krillek skrev:
Hmm... mail med bild till min ÅF i söndags kväll och uppföljande telefonsamtal igår. Har inte hört ett smack sen dess... Börjar bli smått irriterad nu :mad:
Mycket märkligt. Har jag problem med mina prylar så känns det som att min handlare släpper allt annat och ser till att lösa mina problem. Och då är jag bara hobbysnickare som inte köper så fruktansvärt mycket prylar.

Ligg på handlarn lite, för det där är ju en no-brainer för dem att lösa imho.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.