Snabb fråga innan jag ger mig ut och installerar min HQ Automower 420. Kommer denna lite udda placering av laddstationen att fungera?

I synnerhet tänker jag på den öppna ytan till höger om laddstationen.

hq.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hade inte rekommenderat att installera den så. Det kommer bli svårt för den att docka via radio när du har den placerad så. Även att dra guidekablarna blir dumt med busken bakom. Vrid den 90 grader mot urs så du får nosen i mot altanen istället. Eller flytta ner den till hörnet istället.
 
Tack quick!

Jag hittade en bättre placering på gräsmattan som jag tror blir smidigare.
 
För framtida referens ser jag att ritat ut roboten upp och ner på bilden. Givetvis menar jag att roboten ska komma in i laddstationen uppifrån. Så ingen får några idéer! :)
 
Haha jaha inte konstigt att jag tyckte det var en väldigt udda placering och förstod inte riktigt varför du ville ha den vänd så. Det förklarar ju ett och annat. Ja då hade det säkert fungerat.
 
Jag har installerat min 310 på det vis du visar med bilden. Funkar utan problem.
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Robbalove skrev:
Jag har installerat min 310 på det vis du visar med bilden. Funkar utan problem.
Med nosen ut ifrån huset? Dom reder ut mer än vad man tror. Man blir nästan lika förvånad varje gång :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.