henrikgbg skrev:
Hej..
Jag har en DW303 som snart har rivit hela mitt hus. Funkar hur bra som helst. Dessutom upptäckte jag att den var helt grym när jag skulle lägga cellplasten för att gjuta ny platta. Sågar galant och med fin precision ut bitarna i cellplasten. Jag vet inte hur mycket jag kommer använda den sen när jag byggt färdigt, men jag kan ju alltid såga ner grenar på träden.. Kan även tillägga att jag tidigare ägde en Einhell tigersåg från Hornbach. Skit rätt igenom!!

:cool:
henrikgbg, Du skulle nog prova en bra kedjesåg till rivning av kåken, och till träden med. har du inte sett Motorsågsmasakern? ;D
 
Äh, jag är bara okunnig...
Hade för mig att det var någon som körde med tiger i tanken.
Men jag kan minnas fel.
Jag har inte, och skall inte ta ner någon tank.
Det var bara ett exempel på tidskrävande uppgift, som tydligen inte var helt rätt.
Men OM man skulle göra det med tigern så kanske det drar mycket batteri.
Vad vet jag, har inte provat att extremköra den på det sättet...

saturnus skrev:
[quote author=Nix link=1135021748/0#11 date=1135067315]Tjolahopp

Jag har Dewalts batteritiger 18V, och tycker att den uppfyller mina krav.
Det är klart att den inte går dagligen, men den är svårersatt när den behövs.

Fördelar mot tidigare inläggs kloka synpunkter:

Ingen sladd - kortare ledtid.
Snabbfäste för bladet - ingen insex.
Gul och svart - snyggast i stan ;)

Sedan drar den förstås batteri ganska snabbt, men jag sågar inte upp jättemånga oljetankar i veckan...
För lite mindre rivningsjobb duger den gott.

Det var mina tankar i alla fall.
(Och för er blåboschianer så funkar deras batterivariant säkert lika bra...-Om de har en)
Nix, har jag missat något, eller....Jag har också en del rivningsjobb, även med tankar och annat i bl a panncentraler, men Tigersågen, den har jag aldrig ägnat en tanke i samband med dessa jobb. För mig verkar det dyrt och jobbigt med tigersågen, kan inte ens drömma om hur många klingor det skulle gå åt att kapa ned en oljetank i 6 mm plåt. Kör med vinkelslipen eller skärbrännaren vet jag.
[/quote]
 
Jag har använt motorsåg också, men kedjan blir slö så otroligt fort när man sågar i väggar. Annars håller jag med om att det också är bra. Kompletterar varandra. Vad gäller grenar så menar jag de som sitter högt upp i mina björkar. Tycker det känns lite vanskligt att ta med den stora sågen och klättra upp 10 meter med lite halvbra fotfäste...
 
Jag kan varmt rekommendera Flex tigersåg där man kan vrida såghuvudet i önskade vinklar. Just denna funktion är riktigt bra på en tigersåg som används då man inte kan använda andra sågverktyg. Flex har riktigt bra kvalité. Jag måste erkänna att jag inte använder den jätteofta, men jag älskar känslan av proffs-kvalité i verktyg.
/CC
 
henrikgbg skrev:
Jag har använt motorsåg också, men kedjan blir slö så otroligt fort när man sågar i väggar. Annars håller jag med om att det också är bra. Kompletterar varandra. Vad gäller grenar så menar jag de som sitter högt upp i mina björkar. Tycker det känns lite vanskligt att ta med den stora sågen och klättra upp 10 meter med lite halvbra fotfäste...
Klart att tigersågen är användbar i många lägen, att stå på stege med kedjesågen innebär risker. Tigersågen är lätt att bruka med en hand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.