Tittat på Toro? Jag köpte en med aluchassie, elstart mm och är mycket nöjd. Den har ett system som anpassar farten efter hur fort du går.
 
Robert-san01 skrev:
Tittat på Toro? Jag köpte en med aluchassie, elstart mm och är mycket nöjd. Den har ett system som anpassar farten efter hur fort du går.
Har kollat lite på nätet, men handlaren jag ska köpa ifrån har inte Toro i sitt sortiment. Vilken modell är det du har?
 
Honda med Hondamotor och en spak för mulching eller uppsamling, samt steglös valbar hastighet på handtaget och frikoppling av kniven.
 
AndersS skrev:
Honda med Hondamotor och en spak för mulching eller uppsamling, samt steglös valbar hastighet på handtaget och frikoppling av kniven.
Yup, all det där är najs. Handlaren säljer tyvärr inte Honda.
 
nivv skrev:
Yup, all det där är najs. Handlaren säljer tyvärr inte Honda.
Finns flera handlare ;)
 
hsd
AndersS skrev:
Finns flera handlare ;)
TS ville handla av sin bekanta handlare ;)
 
Aftonbladet eller Expressen? 😀 Jag hade i första hand tagit Klippon, men är den slut så är den. Stigan är också ett väldigt bra val. Jag hade lätt kunnat ha en sån också.
 
mekar-anders skrev:
Aftonbladet eller Expressen? 😀 Jag hade i första hand tagit Klippon, men är den slut så är den. Stigan är också ett väldigt bra val. Jag hade lätt kunnat ha en sån också.
Yes! Får nog bli en Klippo ändå. Mest för att den har bättre renommé än vad Stiga har. Denna Stiga verkar dock skilja sig grovt från stormarknadsmodellerna (och kostar därefter).

Samtidigt så kanske en robot kan vara ett alternativ? Worx Landroid går ju på ungefär samma som en Klippo. Nu råkar det ju vara så att jag (just nu) tycker det är lite småtrevligt att klippa gräset. Oklart om det är lika trevligt 10 år framåt :)
 
Så! Nu har detta huvudbry löst sig. Hittade en begagnad Honda HRX 476 VY som aldrig använts, fick den för 6300. Kollade under den och den var verkligen ny! Trevligt :)



Ny Honda HRX 476 VY gräsklippare parkerad på en gräsmatta med blommande buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Säkert en bra klippare men visst är den bakhjuls driven ?
 
smurfen72 skrev:
Säkert en bra klippare men visst är den bakhjuls driven ?
Det stämmer! Eftersom denna har variabel drivning och trevligt reglage är den nog lätt att vända ändå (premiärkör imorgon) Fick göra avkall på framhjulsdrift!
 
Hade Honda haft framhjuls drift hade jag köpt en sån men för mig blev det en klippo pro 21 SH med Honda motor för framhjuls drift gillar jag.
 
Du blir säkert nöjd. Klippte idag och körde då uppsamling då gräset var både blött av morgondagg och ganska långt, snyggt och rent utan grässträngar. Och senare på dagen mulchade jag en annan gräsyta.
Har den bredare maskinen med 190cc motor men de är ju ganska likvärdiga.
 
H
nivv skrev:
Så! Nu har detta huvudbry löst sig. Hittade en begagnad Honda HRX 476 VY som aldrig använts, fick den för 6300. Kollade under den och den var verkligen ny! Trevligt :)



[bild]
Samma modell som jag har. Fungerar perfekt. Startar lätt och klipper fint
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.