..lite grann ;)
På måndag ska jag & min man till mäklaren & skriva på papper... Vi ska nämligen köpa ett gammalt soldattorp... Så nu ska vi flytta från vårt nybygge till ett riktigt gammalt hus... Det är byggt 1863...
Blandade känslor har man... Men det ska bli kul!
Huset ligger perfekt. Barnen har ca 5 minuters cykelväg till skolan. Det finns ett stall på tomten (jag som alltid drömt om att ha ett eget stall)... Ett stort köpcenter ligger på gångavstånd. Trots det så känns det som om man är på landet när man står på tomten...
Så om allt går som det ska med att sälja vårt hus så kommer vi att flytta i höst :)

Var tvungen att bekänna lite så här mitt i natten ;D
ha en fortsatt trevlig sommar 8)
 
Grattis!

Låter mer än bra! Välkommen till skaran av gamla husägare :)
 
Ceja skrev:
Grattis!

Låter mer än bra! Välkommen till skaran av gamla husägare :)  
Jag är inte gammal ???
 
Oops! Visst var det så jag menade... (Psst; jag är inte heller gammal, tro det eller ej ;))
 
Ceja skrev:
Grattis!

Låter mer än bra! Välkommen till skaran av gamla husägare :)
Hur gammalt hus behöver man ha för att platsa i den skaran? Räcker det med 1892?
 
Absolut! Man behöver inte ens vara så "gammal" ;)
 
Själva går vi från ett "gammalt" hus (1927) till ett nytt (bygget påbörjas nu i aug).
Efter att ha renoverat och byggt ut konstant i 10 års tid orkar vi inte mer...... Men vad vi har lärt oss mkt!
Nu ska det dock bli skönt att få flytta till ett nytt hus, där det enda vi behöver göra är att spika upp några x-krokar för tavlorna :)

/Mia
 
Vi gör likadant som Mia. Efter över 7 års renovering av vår gård från 1820 är vi trötta efter att ha renoverat allt så även vi bygger nytt. Ska bli så skönt....
 
Anledningen till att vi väljer att flytta är ganska enkel...
Huset vi hittade kändes så himla rätt!
Det blir bättre för hela familjen...
Men visst känns det konstigt att lämna det som man byggde för 3 år sedan...
Säkert kommer vi någon gång långt i framtiden att bygga igen... Men då blir det helt klart mer på landet och inte så centralt som vi byggde denna gång...

*Sandra*
 
Ja, visst e´ja kul :D

(vet nog allt för väl att det finns risker och jobb även med ett nyproducerat hus - men varför bekymra sig....En vet ju hur man gör isf ;)

/Mia
 
Nej, eller hur......Bekymmer har man nog av ändå ;)

Får man fråga vad Ni bygger för ngt (vilken typ av hus alltså :D)?

 
micke_011 skrev:
vi gör som ni, och andra, men lämnar en gammal borätt bakom oss (huset är byggt 1900) med allt vad det innebär i form av skeva hörn, sluttande golv, märkliga vinklar och vrår till förmån för ett nybygge..
I min lägenhet från 1989 finns betydligt fler märkliga vinklar och sluttande golv än i det gamla huset jag flyttar in i.

Så man ska inte lita på att det är rakt och fint bara för att det är någorlunda nytt.
 
micke_011 skrev:
vad och var bygger ni då mia?
Vi bygger ett 1 1/2-plans med Hjältevad, modell Björken, på 169 kvm. Nu är ju vi några fler som ska rymmas i detta (har 4 barn!!), men vi bor idag i ca 100 kvm så 169 blir rena lyxen :D Ska bli sååå härligt!
Tomten är belägen i Stallarholmen, Strängnäs, i ett nytt villaområde som är under uppförande där. Huset hamnar ca 50 m från Mälaren - och är det ngt vi (främst maken dock) alltid drömt om så är det att bo nära vattnet och då gärna i ett nytt hus. Därmed kan man väl lugnt påstå att drömmen snart är besannad :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.