Den började ge ifrån sig ett skrapande ljud, framförallt vid start och stopp av knivdisken, skruvade bort hasplåten och upplever att knivdisken glappar rejält, ska det vara så? Om inte, vad är fel?

Skruven till knivdisken sitter fast ordentligt, det skrapande ljudet vid start och stopp är när skruvskallarna från knivarna tar i hasplåten.

Har lagt upp ett filmklipp på knivdisken, https://youtu.be/0AvneSTjd-0

Den är ca 2 månader gammal och har fungerat felfritt fram tills nu.

Tack på förhand
 
2 månader gammal? Då är det bara att åka till närmsta återförsäljare. Men hela knivdisken är ju lös. Den sitter skruvad bakom den lagrade plastmedbringaren som hasplåten är skruvad i. Så börja med att lossa skruven i mitten och plocka bort hasplåtens medbringare. Om du ni vill försöka fixa det själv.
 
quick skrev:
2 månader gammal? Då är det bara att åka till närmsta återförsäljare. Men hela knivdisken är ju lös. Den sitter skruvad bakom den lagrade plastmedbringaren som hasplåten är skruvad i. Så börja med att lossa skruven i mitten och plocka bort hasplåtens medbringare. Om du ni vill försöka fixa det själv.
Tack för svar, hur är det ens möjligt att det blir så här efter så kort tid?

Lagar återförsäljaren den på plats eller skickar dom iväg den i flera veckor tro? Kanske till och med ger mig en annan?

Vet du vilket håll skruven i mitten är gängad åt? Sitter som berget...
 
Har löst problemet, alla tre skruvarna till knivdisken satt löst.
 
Har åf egen verkstad löser dom det på plats. Antigen har dom missat att dra det riktigt i fabriken eller så har den fått sig en liten smäll så det har lossnat lite och sen är det igång. Knivdisken såg fin ut och var inte sliten i hålen efter att varit lös? Bra det löste sig i vilket fall. Mitt skruven är vad jag kan minnas normal/rätt gängad.
 
Närå, allt såg fint ut, de hade bara lossnat nån mm, men de lilla gjorde mycket...skruven var normalgängad!
 
Vad bra. Lätt annars att skruvarna sliter i plasten om det är löst lite för länge. Men det är nog lugnt i detta fallet då.
 
blazern skrev:
Har löst problemet, alla tre skruvarna till knivdisken satt löst.
Har råkat ut för samma sak, köpte ny 420 i våras och efter nån vecka började knivdisken glappa, åf fixade det på några min medans jag väntade :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.