Det skojigaste med quizet tycker jag var att en hel del verkar ha tagit det på allvar. För mig var alla svar självklara men de finns tydligen de som svarat att t. ex ”Mysigt/charmigt” trähus betyder att det är gulligt och att "Smärre renoveringsbehov" betyder att en kran behöver bytas. :D Jag hoppas för deras skull att de inte är så blåögda i en verklig köparsituation.

Marlene skriver ju i första inlägget i den här tråden att detta quiz är lite på skoj, och även om man hittar det via förstasidan där denna beskrivning inte finns med så förstår man ju att det är lite "over the top". Kul var det i alla fall! (y)
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
Paxman skrev:
Det skojigaste med quizet tycker jag var att en hel del verkar ha tagit det på allvar. För mig var alla svar självklara men de finns tydligen de som svarat att t. ex ”Mysigt/charmigt” trähus betyder att det är gulligt och att "Smärre renoveringsbehov" betyder att en kran behöver bytas. :D Jag hoppas för deras skull att de inte är så blåögda i en verklig köparsituation.

Marlene skriver ju i första inlägget i den här tråden att detta quiz är lite på skoj, och även om man hittar det via förstasidan där denna beskrivning inte finns med så förstår man ju att det är lite "over the top". Kul var det i alla fall! (y)
Javisst. Några av oss har tagit det på sådant allvar att vi skrivit ner ett mäklarlexikon och kommer att stämma Marlene om det inte stämmer!
 
  • Gilla
thor17
  • Laddar…
Hmm, där ser man. Alla rätt! 😀
 
Min enda kommentar blir att frågan om "pittoreskt" känns lite inkonsekvent med de andra, vilket blir ännu tydligare när man ser hur folk svarat och "rätt" svar har minst antal röster...

Annars, kul :)
 
peternicklas
Alla rätt, lite för lätt.
 
10/10, alldeles för lätt.
 
Mikael_L
10 av 10.
Blev jag behörig mäklare nu och kan börja tjäna storkovan? :D
 
10 av 10
Skulle ha svårt att leva med mig själv om jag drog på sanningen så grovt 😬
 
10 av 10. Jag är duktig på detta! :D
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
10 av 10. Jag är duktig på detta! :D

Igen?! Du har mao inte glömt något sedan 30 oktober 2015;)

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Suck, jag fick bara 9 av 10.
Är jag verkligen en sådan loser :(

Men detta påminner mig om vad vi brukar säga om journalister:
Fråga: Varför finns det journalister?
Svar: För att beg. bilhandlare inte skall hamna längst ner i förtroendelistan.

PS
Det var kanske lite off topic (utanför ämnet).
Men jag undrar var fastighetsmäklarna skulle hamna på skalan.
(Min egen mäklare, när vi sålde vårt förra hus var alldeles utmärkt och gjorde ett kanonjobb,
så det finns nog alla sorter)
 
Jag fick 10 av 10
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hade alla rätt – men så var ju frågorna mest på skoj.
 
Fruktsallad
9/10
Jag gick bet på "smärre renoveringsbehov". Där drog jag till med dränering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.