Såg att Makita kommer ut med en ny grästrimmer, DUR184LZ. Den kommer i augusti och kommer ligga på samma pris som DUR182LZ. Har försökt jämföra dessa men kan inte hitta så mycket info. Någon som vet vad som skiljer?
Funderar på om jag ska köpa en DUR182 nu eller vänta en månad på DUR184.

Kan tillägga att jag mailade Makita och frågade för en vecka sedan, men har inte fått svar.
 
Redigerat:
  • Gilla
StevieGee
  • Laddar…
Har du gogglat? Verkar ta 5.0Ah batteri. Vänta nån månad och köp 182 till bättre pris kanske.

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo jag har googlat, men var av uppfattningen att DUR182 också tog alla nya batterier.
Hm, ja kanske att 182 sjunker i pris när den släpps. Eller så tar det en säsong till den sjunker. När jag googlar tycker jag inte att det är alltför många butiker som säljer DUR182.
 
Snabb jämförelse av data på Toolstop nedan. Sen framgår det inte av datat men DUR184 har böjt skaft.
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ah ok. Tack.
Ser ut att vara en marginell skillnad tycker jag. Konstigt att släppa en produkt som är så pass lik den gamla. Den "äldre" är ju fortfarande ganska ny i sortimentet.
 
Snailman
Det verkar ju skilja två kilo mellan förpackningarna, det är ju ganska mycket tyngre.
 
Snailman skrev:
Det verkar ju skilja två kilo mellan förpackningarna, det är ju ganska mycket tyngre.
Stämmer viktangivelsen så är det en väldigt stor nackdel för den nya maskinen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.