Nu har jag letat fråga och satt butikspersonal i arbete men det hjälper inte!
Vad jag letar efter är jordade eluttag för utvändigt bruk i mörkgrått, rostfritt, alu eller silver/grå lack. När man har ett mörkgrått hus ser det lite knäppt ut med vita... det ända som verkar finnas är ljusgrå med mörkgrå lucka.
Snälla, är det någon som sett sådana någonstans? Alternativet är att spraymåla men det kommer nog inte hålla i längden.
 
Har gira`s silvriga variant hemma, snyggt och dyrt ;)
 
Köpte mörkgråa på Jula kolla där ;)
 
motleycrue skrev:
Köpte mörkgråa på Jula kolla där ;)
Har kollat där och deras är ljusgrå med mörkgrått lock... tyvärr.

pappskallen skrev:
Har gira`s silvriga variant hemma, snyggt och dyrt ;)
Var hittar jag dessa? Bor i Stockholms området.
 
Köpte mina grejor på storel (genom en elektriker) www.storel.se
 
På ROOM har de Jung:s rostfria rackare - apdyrt i Sverige, men har man kontakter (ursäkta den oundvikliga ordvitsen) så kan man köpa dem i Tyskland för halva priset.

De rostfria (Edelstahl) kan man även beskåda på Byggtjänst under NK, samt hos Fredells.

Kolla in www.jung.de
 
Har nu försökt hitta det jag söker på Jung´s websida och inte lyckats... har det verkligen uttag för utvändig montering i alu eller rostfritt??
 
Ok... Gå till
www.jung.de
klicka på Elektromeister
Klicka på Downloads
Klicka på Katalog
Kolla sökfunktionen till vänster - i drop-downmenyn, välj "LS990 AL ES"
klicka på "Suchen"

Nu får du upp ett dokument som heter "LS 990 AL ES" i listan till höger.

Ladda ner och läs igenom PDF-dokumentet. De prylar som har en blå fyrkant är/kan vara IP44-klassade.

Vet inte om det krävs någon gummipackning eller nån speciell dosa för att vara IP44.

Mina tyskakunskaper är något begränsade.

Jag handlade mina prylar på
http://www.elektro-scheid.de - fast jag fick ha en kurir i tyskland då de inte skickar till sverige.


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.