Eftersom det är vid gaveln så funderar jag på om takläggaren har upptäckt att det är för trångt att få plats med resterande pannor för sent och börjat lägga dem omlott mer än tänkt (utanför urspårningen). Justermånen är ju bara någon mm per panna så man måste börja tidigt att trycka ihop eller dra isär.

Kanske långsökt men i vart fall en ide till.

Pen
 
  • Gilla
Buford
  • Laddar…
Det ingår inte någon 2-årsbesiktning. Vi har gjort det mesta av ytskikten själva och slutbesiktningen gick därför fort, då det "inte fanns så mycket att titta på". Har inte heller någon lust att betala 8.000 för att någon ska komma hit och komma fram till att det inte finns något att titta på... Detta med taket är det enda vi märkt av själva under tiden i huset, i övrigt är vi nöjda!
 
Buford skrev:
Det ingår inte någon 2-årsbesiktning. Vi har gjort det mesta av ytskikten själva och slutbesiktningen gick därför fort, då det "inte fanns så mycket att titta på". Har inte heller någon lust att betala 8.000 för att någon ska komma hit och komma fram till att det inte finns något att titta på... Detta med taket är det enda vi märkt av själva under tiden i huset, i övrigt är vi nöjda!
Har du lagt taket själv?
 
Nej. Inte taket. Men i stort sett allt invändigt.
 
K
Lite sent kanske men jag kan tänka mig att takstolen inte är helt i lod. Då blir det just en sådan våg. Det som talar för detta är att det ser likadant ut på andra sidan.

Hur kan man rikta upp det i efterhand?
 
Det där fenomenet kan man ofta se om alla takstolar utom några vilar på en hjärtvägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.