Så var dag två slut, även idag fick det bli en tur till tippen samt komplettera material så man tappar dyrbar tid - men 70kvm stomme på två dagar är inte fy skam!
Tror den håller, ser fanken stabilt ut! 😉

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 6 till
  • Laddar…
Tjusigt!



(följer)
 
Och utanför sen där altanen kommer infinity-poolen med havsutsikt. Grymt!
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Jag trodde jag var folkskygg med tanke på att man är norrbottning, men så här 5 dagar in och bara jobba ensam så saknar man definitivt socialt umgänge... 🙄
Att det dessutom är bra tung att dra allt själv gör att man saknar en till person!

Någon som inte har nått för sig nästkommande två dagarna och gillar att skruva trall? Jag står för bira, logi och käk! 😋
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
slacker skrev:
Jag trodde jag var folkskygg med tanke på att man är norrbottning, men så här 5 dagar in och bara jobba ensam så saknar man definitivt socialt umgänge... 🙄
Att det dessutom är bra tung att dra allt själv gör att man saknar en till person!

Någon som inte har nått för sig nästkommande två dagarna och gillar att skruva trall? Jag står för bira, logi och käk! 😋
MathiasS - sluta spela svårfångad nu. Vi vet alla att du vill åka dit och köra ner eventuell kvarvarande sly med dina älskade Stihlmaskiner och då kan du ju lika gärna skruva en trallbräda eller två. ;)
 
Jag ska ut till muskö på söndag, men då ska du redan vara klar; osis :)
 
Dalbotös skrev:
MathiasS - sluta spela svårfångad nu. Vi vet alla att du vill åka dit och köra ner eventuell kvarvarande sly med dina älskade Stihlmaskiner och då kan du ju lika gärna skruva en trallbräda eller två. ;)
Förvisso familjefritt här men altanbyggen ska man hålla inom familjen och jag jobbar bara på min kilometerlånga attgöralista (inga altaner där i år)



:)
 
MathiasS skrev:
Förvisso familjefritt här men altanbyggen ska man hålla inom familjen och jag jobbar bara på min kilometerlånga attgöralista (inga altaner där i år)



:)
Sämst ursäkt någonsin men stort plus för smileyn! ;)

Slacker - du vet att jag hjälpt till utan tvekan om jag bott liiiite närmare. Hinner ju knappt upp tills du drar i sista skruven med ditt tempo. :confused:
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Slacker - du vet att jag hjälpt till utan tvekan om jag bott liiiite närmare. Hinner ju knappt upp tills du drar i sista skruven med ditt tempo. :confused:
Vanudå, har du emigrerat till spanien?
 
MathiasS skrev:
Vanudå, har du emigrerat till spanien?
Det är i vart fall Spanien väder om inte annat - Blir verkligen underbart att lägga trall idag!

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skaffa ett parasoll, man dör annars. Själv passar jag på att tvätta fasaden. Allt vatten jag sprutar in i väggen kommer torka på nolltid...
 
Helt rätt - nästan död och dagens tempo har inte varit i närheten lika högt. Kompletteringar på stommen i förmiddags samt en del mäta för frisen. Inser att det är jobbigt att tralla ensam - speciellt med sågen nedanför altanen.
Bara att dra igång imorgon igen och hoppas att frun inte blir förbannad när hon kommer kring 1600 om jag inte hinner klart... Visst att räcket kommer senare men hela ytan skulle vara skönt att hinna. Ca 44kvm kvar. 😣

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dags att starta grillen och knäppa en kall!
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Verkar ju helt rimligt att bli förbannad vid 1600, då har du ju haft 20 timmar på dig från nu. Cirka 2kvm per timme. Det är väl bara typ en skruv i minuten tills dess? Du ska ju inte skruva med skruvmejsel.
 
  • Gilla
  • Haha
antett och 3 till
  • Laddar…
Sorry för sen update - lyckades få slut på data i AjFönen!
Jag hann! 1600 på fredag så var virket slut och det fattas fris och 3m trall. Så 77kvm med startskott på tisdag morgon "färdigt" till fredag 1600 på egen hand... *klappar mig själv på axeln och njuter av belöningsölen...


Beställde limfig tryckimpregnerat till 15 stolpar idag så då är det bara att vänta in den leveransen.
Ordern på glas läggs när jag satt stolparna.

Nu skall det skruvas fris och trapp! Heppa!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mixar´n och 16 till
  • Laddar…
Bra jobbat även utan skruvmejsel!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.