RilleRock
MathiasS skrev:
Liknar mer en femårsplan än något jag gör på semestern.
Haha exakt.

Har min på datorn i ett exceldokument så att det är dokumenterat och sen gör jag det när andan faller på.

Jäkligt skön känsla när man kan bocka av något.
 
Låt det ta sin tid, gör bara det mest akuta för funktionen, och låt ungarna få din tid och uppmärksamhet i första hand. Jag är rätt säker på att de struntar i det kosmetiska på huset, däremot kommer den fantastiska tiden med småbarn hemma inte tillbaka.
 
  • Gilla
magda136
  • Laddar…
Excel
Har ingen lista, vet vad som ska göras ändå. Jag påbörjar inget nytt projekt innan pågående projekt är 100% klart samt verktyg rengjorda och hänger på sin plats.
 
moperandi skrev:
Låt det ta sin tid, gör bara det mest akuta för funktionen, och låt ungarna få din tid och uppmärksamhet i första hand. Jag är rätt säker på att de struntar i det kosmetiska på huset, däremot kommer den fantastiska tiden med småbarn hemma inte tillbaka.
Den fantastiska tiden med småbarn kommer faktiskt tillbaka..;)
Har fått äran att uppleva den på nytt genom mitt barnbarn och faktum är att jag får nog uppleva mer nu än med vad jag fick med mina barn , då jag jobbade helt fel tider då mina barn var små..
 
  • Gilla
moperandi och 1 till
  • Laddar…
Jag har haft 11 veckor pappaledigt och semester med mina två småttingar i vår/sommar, det har varit fantastiskt och jag har aldrig varit ledig såhär länge sedan... tja, aldrig. :) Husrusten har av förklarliga skäl avtannat en aning men snart är hösten här med nya utmaningar.
 
Pappaledighet kan å andra sidan vara något grönjävla frustrerande. När du ser allt du skulle vilja göra, men inte kan p.g.a uppsiktsbehovet. Och man ser allt mer möjligheter och små projekt man vill göra!

Men när en tvååring kommer och matar dig med smultron så är det iofs rätt bra att bara pappaledig....
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
maglag skrev:
Pappaledighet kan å andra sidan vara något grönjävla frustrerande. När du ser allt du skulle vilja göra, men inte kan p.g.a uppsiktsbehovet. Och man ser allt mer möjligheter och små projekt man vill göra!

Men när en tvååring kommer och matar dig med smultron så är det iofs rätt bra att bara pappaledig....
Det är heller inte helt fel när ens vuxna barn kommer och bjuder pappa på kall öl även att man inte är pappaledig.:p
 
  • Gilla
moperandi och 1 till
  • Laddar…
Kör google "Keep" på telefonen, när man klickar på raden så försvinner raden ner till avklarade och listan blir mindre, som lista på papper fast 2016. :)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.