Har börjat snegla på att köpa hem en redskapsbärare typ "Avant" från Kina och ha till husbygget. Inbillar mig att den skulle funka bra till att planera och flytta lite med och även göra enklare grävjobb. Säljer man den inte när man är klar ser den ut att vara en trevlig liten snöskottare.

Har fått en offert på ca 90 ex moms inkl frakt men utan klarering, så ca 125 skulle jag tro att den går att landa för ink moms mm. Det är maskin med skopa, 4 i 1 skopa, pallgafflar och enklare gräv agg.

Någon som har erfarenhet av dessa små maskiner generellt?
 
Har du en länk? Jag blir nyfiken på vad det kan vara för något. Med Kina maskiner är det väl som vanligt, finns det reservdelar att få tag i, återförsäljare. Ska du sälja den behövs nog CE-märkning (går nog att ducka om du säljer en momssmittad maskin till en privatperson).
 
Den skall ha en B&S motor enligt specarna så den borde vara relativt enkelt att få fatt i delar till. Samma med hydrauliken, det går säkert att ersätta allt på något sätt. Vad jag förstår av bilder mm så borde det inte vara så mycket elektronik i den och det är det enda jag är rädd kan vara krångligt att få fatt i delar till om det bråkar. ÅF tror jag inte finns i Eu så det är nog att vara rätt händig själv som gäller.

Skall jag sälja den får det bli som privatperson så man slipper undan maskindirektivet. Den går säkert få CE märkt, men om det är China Engineered eller CE skall man inte fråga. ;)

http://hysoon.cn/cp_photo.asp?id=26&c_id=11
 
Lizzardo
Månadens trådlyft.....

Hur gick det med den här historien?
Blev det någon maskin?

Sitter själv och sneglar mot en Avant nämligen
 
Köp en Avant om du vill ha en, annars skulle jag rekommendera en grävare.(y)

Vad du än gör så köp inte den länkade kinapuffen..
Det enda den ser ut att duga till är att göra dig förbannad..
För den kommer inte fungera bra till något av dom, i första inlägget, listade sakerna :crysmile:
 
Lizzardo
Jarlingar Jarlingar skrev:
Köp en Avant om du vill ha en, annars skulle jag rekommendera en grävare.(y)

Vad du än gör så köp inte den länkade kinapuffen..
Det enda den ser ut att duga till är att göra dig förbannad..
För den kommer inte fungera bra till något av dom, i första inlägget, listade sakerna :crysmile:
Ibland får man vad man betalar för.
Ska mest ha den för mitt kommande garage/stallbygge, kan vara bra att bubba runt på byggmsterial etc.
Sen kommer den brukas i skötseln på lillgården.

Grävfunktionen är bara ett plus i kanten och inget huvudsyfte så minigrävare går fetbort (även om det vore skoj att han en sån å ).
 
Det blev ingen maskin. När jag bad om CE dokument fick jag det direkt, snyggt och prydligt...

Kollade med det italienska institutet som intygat och det var fejk. Påpekade det för kontakten på fabriken som skulle kolla och återkomma. Väntar fortfarande på svar om CE. ;)

Jag fick till bra priser för att hyra minigrävare och bra priser på traktor körning så jag la ner mina Kina-Avant planer.

Idag är jag rätt nöjd med det beslutet trots att den som har mest maskiner när han dör vinner.
 
Lizzardo
Jarlingar Jarlingar skrev:
Avant är en kvalitetsmaskin (y)
Köp en sådan och glöm det där missfostret..
[länk]
Har precis tingat en 420 som gått 830h.
Hämtas imorgon :D
 
  • Gilla
NoOne2k och 1 till
  • Laddar…
Några redskap med? :)
 
Vi har faktiskt grävaggregat till våran 520+ :D
 
Lizzardo
Jarlingar Jarlingar skrev:
Några redskap med? :)
Gafflar, skopa, lyftbom och nån gripklo.
Grävaggregat står högt upp på listan men vill ha det "riktiga" då och det är liiiite dyrt :p
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.