Ok, stiligt bygge (y)
 
20160705_203854.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kes0
  • Laddar…
Superfint garage och hus!
Får man fråga i vilken del av Uppsala det ligger? Läget ser riktigt trevligt ut!
 
Tack så mycket! Huset ligger utanför Örsundsbro:)
 
20160707_200028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag har jag gjutit 1 av 2 krukor till framsidan.. får se imorgon hur resultatet blev :p
 
Oj en skoter i Uppland!
 
Stuga i Jämtland gör att det är okej o ha skoter även i Uppland:)
 
Hej!

Vad har du för färgkod på väggar, lister, dörrar, fönster, tak och köksluckor?
Är det kritvita (0500) luckor och tak, resten 0502 (gulvit)?
 
Vi kör på vit med gråton. Kommer inte ihåg koden.. målaren hade några slattar av olika vita som han målade upp bredvid en omfattning. Valde gråton då vi inte ville ha s0502y. Vi tycker inte att det syns någon skillnad.
 
Hur är det med lister, fönster och dörrar, dessa är oftast 0502?-y?

Är köket också i gråton eller kritvita?
 
Socklar och foder är s0502y. Luckorna är matt kritvit. Väggfärgen gråton. Eftersom vi har ett svart-vitt kök och nästan alla luckor och stommar har en svart täcksida så upplevs ingen skillnad mellan vägg och lucka.
 
Sorry, svarade i fel tråd (händer lätt utifrån telefonen!)
 
Redigerat:
  • Gilla
procep
  • Laddar…
Kanske gammal tråd, men hoppas du läser ändå :) Vi ska bygga ett Talgoxen-inspirerat hus och jag undrar lite vad ni tycker? Är det nåt ni saknar/vill tipsa om funktionsmässigt? Är det nåt ni skulle gjort annorlunda? Där ni har placerat er kamin, upplever ni att det är den bästa placeringen även nu när ni använt den ett tag (vi har nämligen placerat vår på samma ställe). Tacksam för svar & superfint hus!
 
Hej linatev. Får verkligen be om ursäkt att jag inte svarat. Försöker alltid svara men ärligt så här jag missat att du skrivit trots att jag är inne ibland.
Vi är supernöjda med huset! Finns alltid smågrejer man hade kunnat göra annorlunda. Det vi tänker på är till exempel mindre sovrum till oss och på så sätt få större badrum och bastu. Lite fler fönster på våran norrsida hade inte heller skadat. Annars är vi nöjda :) kaminen är vi supernöjda med, men vi eldar väldigt sällan.
Hoppas svaren inte kommer allt för sent.

För övrigt så har jag nu börjat med bygget av ett uterum/inglasning. Hade lite strul med utformningen men hoppas nu att jag kommit fram till en bra lösning. Vill ha enbart 1 av dom 2 altandörrarna i anslutning till rummet, tror inte det används så mycket annars. Lägger upp lite bilder, petar lite på kvällarna, men med 1åring hemma o heltids jobb får man inte mycket tid över.
Skål på er!


Pågående arbete med ett träderum på en trädäck vid ett modernt hus med svart tak och en grill till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brajt
  • Laddar…
Hur blev betongkrukorna?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.