Hej.
Jag har gått i husbyggartankar ett tag och nu har jag fastnat för prio 4 hos EH.
Har haft mailkontank med närmsta säljare och fått ett pris, drygt 2,8milj.
Priset avser ett grund/standard hus och det är inga avdrag för eget arbete (Har dock tänkt göra så mycket som möjligt själv). Grund och markarbetet ingår också.
Nån annan som funderar på detta hus? Någon som kanske kommit lite längre i sin kontakt med Eh?
 
Hej! Vi är också i tankar om att bygga prio 4. Mer prisvärd hus finns knappt att hitta.
Vart skall ni bygga hus? För 2.8M för mig låter ganska högs. Vi fick offert som var lägre än ditt pris och då fick vi med puts eller-element
Skicka PM så kan vi diskutera mer
 
Hejsan! Jag och sambon funderar på o bygga prio fyra! i kalmar län, fått priset 2,6 nyckelfärdigt. exklusive tomt då
 
Hej!
Vi bygger Prio4 i Skåne. Mycket nöjda med dess utseende.
Med putsfasad och lertegelpannor inkl vissa tillval utan grund- och markarbete landar det på 2 540 000 kr.
Vi körde markentreprenaden via annan firma för bättre pris.
Sen tillkommer pris för extra el (spottar vill man ju ha) och kaklet är ganska snålt inom entreprenaden (280 kr/m2) samt målning. Lite extraarbeten beställer man också. Vårt hus är klart v 40.
 
Hej!
Vi är också inne på ett prio 4 men har inte tagit in en offert ännu. Bor nära Göteborg. Tycker planlösningen är grym men synd att det inte finns några visningshus.
Sarahopidde, vilka tillval har ni valt? Hur mycket lägger de på för putsfasad?
Hur länge har de beräknat att huset kommer att ta att bygga?
Många frågor som jag hoppas att de orkar/hinner svara på :)
 
Rebsve skrev:
Hej!
Vi är också inne på ett prio 4 men har inte tagit in en offert ännu. Bor nära Göteborg. Tycker planlösningen är grym men synd att det inte finns några visningshus.
Sarahopidde, vilka tillval har ni valt? Hur mycket lägger de på för putsfasad?
Hur länge har de beräknat att huset kommer att ta att bygga?
Många frågor som jag hoppas att de orkar/hinner svara på :)
Hej!
Vi har valt släta gipsinnertak (inte standard!), takpannorna är lertegel=dyrare, andra köksluckor, dyrare kakel i badrum och kök, tillval el (typ uttag fiber i alla sovrum, utomhusbelysning (ingår bara 2 st), astrour utebelysning, spottar), tillkommer säkerligen lite för målning/tapetsering.
Vet inte vad putsfasad kostar extra då det inte ens var ett alternativ för oss att ha trä (detaljplanen).
Eksjöhus tar i och sätter 20 veckors byggtid på själva huskroppen ej inräknat schakt och grundarbete (24 veckor för oss då det är semestertider). Det går snabbt när de väl reser huset men sedan så tar det tid. Tidsmässigt så tar det ca 1,5 år från det att du köper tomten till dess du kan flytta in om allt flyter på :)
 
sarahopidde skrev:
Hej!
Vi har valt släta gipsinnertak (inte standard!), takpannorna är lertegel=dyrare, andra köksluckor, dyrare kakel i badrum och kök, tillval el (typ uttag fiber i alla sovrum, utomhusbelysning (ingår bara 2 st), astrour utebelysning, spottar), tillkommer säkerligen lite för målning/tapetsering.
Vet inte vad putsfasad kostar extra då det inte ens var ett alternativ för oss att ha trä (detaljplanen).
Eksjöhus tar i och sätter 20 veckors byggtid på själva huskroppen ej inräknat schakt och grundarbete (24 veckor för oss då det är semestertider). Det går snabbt när de väl reser huset men sedan så tar det tid. Tidsmässigt så tar det ca 1,5 år från det att du köper tomten till dess du kan flytta in om allt flyter på :)
Vad kostar tillvalen totalt?
 
Tack för svar Sarahopidde!
Jo jag vet att allt tar tid. 1,5 år har vi minst räknat med. Hoppas att allt flyter på för er. Ni ska inte ha en blogg om husbygget?
 
Jag vet inte exakt faktiskt vad grundpriset är, det beror på att vi först valde en annan husmodell och sen bara satte in de tillvalen vi gjort där på priofyra. Min rekommendation är att ta i huskalkylen! För man vill göra tillval och det springer lätt iväg. Huset är jättefint men skulle rekommendera att välja annan byggare än den EH föreslår samt annan besiktningsman. De uppfattas lätt som jäviga. Man kan köpa byggsats.
Nej, tyvärr inte så intresserad av bloggande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.