Om man inte har en sån då? Tycker det är lite dåligt. Till och med biltema har djupstopp.
 
  • Gilla
jontemålare
  • Laddar…
Ja, det var väl samma med 707, 777. Har diskuterats tidigare på forumet. Lite märkligt kanske med tanke på tex att billiga Metabo KGS 216 har det, men det är väl nån konstruktion de prioriterat bort. Sänksågen funkar, men det är inte lika praktiskt att flytta en skena...
 
Redigerat:
Är ju i princip bara en skruv som behövs..
Från det ena till det andra. Vet nån om det är samma spånutblås på 774 och 777? Hittat en adapter till 777, men osäker på om den passar på 774.
 
Nej, det går inte att spåra med den sågen, oavsett om man lägger till en ställskruv. Glidskenorna sitter ju på den rörliga delen av sågen, vilket gör att ett sådant spår aldrig kan bli parallellt med bordet. Däremot blir sågen väldigt kompakt bakåt, vilket alltid är en fördel. Spårning gör man ju inte så ofta ändå. Handcirkelsåg med kapmojäng löser problemet i vissa fall, om det skall vara ett 90-graders spår. Min mening är att kompaktheten är värd att pruta bort spårningsförmågan. Kapexen, som kostar typ en miljon, har löst problemet med gejdrar framåt och spårning.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Testade min dws774 på sågbord som hastigast igår. Klart nöjd (kan inte säga så mycket om funktionen efter så kort tids användning, välbyggd maskin dock, rejäla vred, ingen rapplig känsla etc ) , och vill man ha en kompakt såg är den absolut att rekommendera.
Usel manual såklart, men det är man ju van vid i de här sammanhangen ;)

Jag har annars mest försökt undvika Dewalt, de har ju ett ganska skakigt rykte med koppling till B&D etc. Men vissa av deras verktyg har trots allt funnits länge och utvecklats kontinuerligt. Har förutom nya sågen också en överhandsfräs från Dewalt som jag gillar. Rejäla och enkla konstruktioner med nån smart lösning (utsugens placering på fräsarna, "inbyggda" gejdrar på kap/gersåg) utan att vara överdesignade med funktioner som är svåra att använda i praktiken.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.