Anlitade Mockfjärds fönster för att byta fönster på min mammas sommarstuga tidigt i våras för att det relativt snabbt skulle bli klart så att vi skulle kunna vara där under våren. Jobbet skulle ta 3-4 dagar enligt säljaren.

Här kommer en försmak av hur slutfinishen ser kan se ut:
IMG_1982.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönsterbräda.

IMG_1983.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönsterram.


IMG_1985.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Foder som fransat sig på alla ställen där de sågat.

IMG_1988.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skrapmärken i fönsterram.

IMG_1989.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1991.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1992.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_1994.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utöver detta sitter Mockfjärds klisterlappar över alla fönster samt silikonrester. Klistret efter detta går inte ens bort med t-röd. Som kompensation för att jobbet tog 3 månader istället för 3 dagar och vi inte kunnat nyttja sommarstället en enda natt under hela våren fick vi en prisreduktion på 2000kr efter att jag krävt dem på kompensation - samt en extra kompensation i form av ett speciellt utvecklat rengöringsmedel för att vi ska få bort klistret från fönstrena som bränt fast. Klistret kommer från företagsloggorna som sitter tvärs över rutorna. Detta har aldrig varit ett problem förut enligt mockfjärd...ändå har man utvecklat ett eget rengöringsmedel för att få bort klister från rutorna.....?!

Säljaren återkom aldrig som han lovat när jag ville komma i kontakt med honom och han drog en rad lögner på telefon när jag sa att jag ville ta ärendet till ARN om de inte avslutar jobbet snarast.
Snickarna som utförde jobbet slutade svara i telefon när jag ringde och ville att de tar sig tiden att avsluta jobbet.
Om ni gör affärer med mockfjärd så var noga med att upprätta ett separat avtal som reglerar vilka tider som ska gälla. Mockfjärd har inget intresse av att göra dig som kund nöjd så det är viktigt att tänka på.
mvh
 
  • IMG_1984.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har du betalat? I så fall varför?
 
Mockfjärd är i grunden ett oseriöst företag, med undermålig behandling av både kunder och sina montörer.
Säljer sp fönster till överpriser. Och fuskar med rotavdraget.
Bara att hoppas att fler inte blir lurade.
 
Gammal artikel, men...: http://www.expressen.se/nyheter/de-blir-rika-pa-knepet-med-rot-avdraget/
Om det nu är så att Mockfjärd skär mellan kraftigt på arbetskostnaden gentemot underleverantören är det inte så konstigt att den sistnämnde rundar hörnen lite för att få jobbet att gå ihop. Fönstren i sig lägger man nog inte så mycket påslag på.
Jag trodde att Mockfjärd tillverkade sina fönster själva, men så är inte fallet?
 
Redigerat:
Mockfjärd köper fönster av Sp och är bara ett försäljningsföretag.
 
Usch vilket tråkigt resultat. Jag har haft en säljare från Mockfjärds hemma och fick ett jättebra intryck, men det är ju inte säljaren som skall montera...
 
Det mesta är nu åtgärdat men det har varit en lång resa, flera mail/telefonsamtal för att få bytt/fixat saker som inte varit bra. Har inte fått några ursäkter från Mockfjärd under resans gång och när slutfakturan damp ner hos min mamma trots att de inte var klara så blev jag ganska irriterad så jag kontaktade säljaren igen. Tyvärr var säljaren mer intresserad av att hävda sina rättigheter än att få till ett bra avslut..

Fönstrena i sig är det inget fel på, mycket nöjda med dessa. Det hela handlar om att Mockfjärd anlitar rätt hantverkare för att få dit fönstrena och som också har tid att montera dem, våra verkade vara chokade på annat håll...
 
Är Mockfjärds bara ett försäljningsföretag som någon skrev ett par inlägg upp så är ju affärsidén att få så många affärer som möjligt, snabba avslut och pressa priset mot underleverantörerna.
Upplagt för missnöjda kunder och inget intresse för att hantera reklamationer, det ingår generellt i den affärsmodellen.
 
Redigerat:
Fotografen skrev:
Är Mockfjärds bara ett försäljningsföretag som någon skrev ett par inlägg upp så är ju affärsidén att få så många affärer som möjligt, snabba avslut och pressa priset mot underleverantörerna.
Upplagt för missnöjda kunder och inget intresse för att hantera reklamationer, det ingår generellt i den affärsmodellen.
Kan inte begripa det med pressa priserna, det intrycket jag fått av mockfjärds är att de är bra mycket dyrare än andra konkurrenter vilket jag antog var för att de är scyssta mot de som installerar dem, men jag antar att det bara är ett sätt att tjäna ytterliggare några extra kronor? Annars kan jag ej förstå att de konstant är 20% dyrare än alla andra aktörer.
 
Det är inte svårt att begripa alls, affärsidén är att tjäna pengar på att vara mellanhand. Ta bra betalt i ena änden och pressa i den andra.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
När du uttrycker det så så är det ju mycket klarare. :) Att anlita en lokal duktig snickare och köpa SP-fönster borde giva typ samma resultat, mindre offert och ingen mellanhand som skall sko sig? :)
 
Tror mielo skulle tjäna på att dubbelkolla i SAOL före beskäftiga påpekanden om stavning. Fönsterna är en godkänd alternativform enligt akademien
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.