Elkludde skrev:
Det är väl under laddning
Provar att mäta laddspänningen ikväll. 32 V var tomgångsspänningen ut på trafen.
 
beck777 skrev:
Provar att mäta laddspänningen ikväll. 32 V var tomgångsspänningen ut på trafen.
Uppmätt: Tomgångsspänning 32V, Laddspänning 29,5 V. 1.5-2A. Inte i närheten av märkning på traf.
 
Hej,

Min Landroid WG797E, inköpt förra våren har funkat kanon ända tills igår.

"Skiva Block." felkod. Rengjorde grundligt runt roterskivan, skruvade t.om. loss den för att säkerställa att jag verkligen fått bort allt gräs. Skivan spinner med lätthet runt, inget kännbart motstånd alls.

Tyvärr återkom felkoden direkt vid upstart, och trots åtskilliga nolställningar ("0") startar inte skivan utan samma felkod visas i displayen.

Ringde servicen här i Finland som rekommenderade att jag testar köra in mjukvaran (Hypericum 3.0 v1.27, vet nån annars ifall det finns nån nyare som funkar med wifi-modellen?) på nytt för att nollställa maskinen. Ifall det inte funkar så hamnar jag att skicka in den för felsökning och reparation.

Ska testa köra in mjukvaran på nytt ikväll, återkommer med status.Tänkte också prova att nollställa gyrona etc.
 
Jag har haft lite problem när hen går ut när det regnat hårt.
Då klarar den inte alltid att följa kanttråden. Varken vid utgång eller vid hemgång.
Känns som batterikraften tar slut.
Vid utgång är det bara att starta om den så går den vidare.
Vid hemgång så tar batteriet slut. (Måste bära hem den...)
Där ser jag mer att problemet är att den inte ska jobba i kraftigt regn så jag har inte blivit arg på hen...:D
 
evesve skrev:
Jag har haft lite problem när hen går ut när det regnat hårt.
Då klarar den inte alltid att följa kanttråden. Varken vid utgång eller vid hemgång.
Känns som batterikraften tar slut.
Vid utgång är det bara att starta om den så går den vidare.
Vid hemgång så tar batteriet slut. (Måste bära hem den...)
Där ser jag mer att problemet är att den inte ska jobba i kraftigt regn så jag har inte blivit arg på hen...:D
Det är väl därför de är utrustade med regnsensor?
Tyvärr fungera den inte alltid som tänkt
 
nissenhj skrev:
Det är väl därför de är utrustade med regnsensor?
Tyvärr fungera den inte alltid som tänkt
Det ska mycket regn till för att det ska fungera.
Det finns sätt att få det att fungera (finns någonstans i tråden) men jag har inte provat något!
 
Conny Ekman skrev:
Hej,

Min Landroid WG797E, inköpt förra våren har funkat kanon ända tills igår.

"Skiva Block." felkod. Rengjorde grundligt runt roterskivan, skruvade t.om. loss den för att säkerställa att jag verkligen fått bort allt gräs. Skivan spinner med lätthet runt, inget kännbart motstånd alls.

Tyvärr återkom felkoden direkt vid upstart, och trots åtskilliga nolställningar ("0") startar inte skivan utan samma felkod visas i displayen.

Ringde servicen här i Finland som rekommenderade att jag testar köra in mjukvaran (Hypericum 3.0 v1.27, vet nån annars ifall det finns nån nyare som funkar med wifi-modellen?) på nytt för att nollställa maskinen. Ifall det inte funkar så hamnar jag att skicka in den för felsökning och reparation.

Ska testa köra in mjukvaran på nytt ikväll, återkommer med status.Tänkte också prova att nollställa gyrona etc.
Jag hade samma fel som dig. Stod inget om att de åtgärdat något i mjukvaran så jag skickade in den till reperation. När jag fick tillbaka den så hade de enligt serviceordern endast uppdaterat mjukvaran och smörjt upp några lager. Så det känns som att uppdatering av mjukvaran gör susen. För mig fungerar den nu klockrent.
 
Hej, har en wg791 som funkar sisådär varje dag man slipper hämta den är en positiv överraskning... Några ställen förstår jag att den har problem med men den har ibland en förmåga att bara stanna mitt på gräsmattan utan felkod. Verkar vara när den ska sluta. Någon mer som har detta problem ?

Har v0.92 såg det fanns v0.94 att hämta hem. Är det den senaste (var 1år sen jag uppdaterade sist) Sen en fil som beskrev ändringarna hade ju inte skadat.
 
MWave skrev:
Hej, har en wg791 som funkar sisådär varje dag man slipper hämta den är en positiv överraskning... Några ställen förstår jag att den har problem med men den har ibland en förmåga att bara stanna mitt på gräsmattan utan felkod. Verkar vara när den ska sluta. Någon mer som har detta problem ?

Har v0.92 såg det fanns v0.94 att hämta hem. Är det den senaste (var 1år sen jag uppdaterade sist) Sen en fil som beskrev ändringarna hade ju inte skadat.
Här kan du kolla och hämta hem den senaste...
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update/check
 
Facebookgrupp för våra Worx Landroid!

Blev förvånad över att det inte fanns någon Facebook-grupp dedikerad för våra maskiner, så jag skapade en grupp.

Joina gärna och dela med er av all kunskap där, så,tror jag att gruppen kan bli riktigt uppskattad!
Det borde finnas massor av Landroid-ägare där ute, som ännu ej hittat till ByggaHus.se.

https://www.facebook.com/groups/210034662723898/
 
  • Gilla
miktr
  • Laddar…
plutoorjan skrev:
Facebookgrupp för våra Worx Landroid!

Blev förvånad över att det inte fanns någon Facebook-grupp dedikerad för våra maskiner, så jag skapade en grupp.

Joina gärna och dela med er av all kunskap där, så,tror jag att gruppen kan bli riktigt uppskattad!
Det borde finnas massor av Landroid-ägare där ute, som ännu ej hittat till ByggaHus.se.

[länk]
Ännu ett sätt att få informationen utspridd så man behöver ha det som ett heltidsarbete att hitta något...
Gå med i föreningen VVF (Våga Vägra Facebook!)
 
  • Gilla
chrwal och 3 till
  • Laddar…
Ja, att vägra Facebook med alla dess fördelar och suveräna grupper, är verkligen ett tufft statement...
 
Personligen tycker jag att Facebook passar utmärkt för diskussion och fråhir, så bra initiativ!
 
  • Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
plutoorjan skrev:
Ja, att vägra Facebook med alla dess fördelar och suveräna grupper, är verkligen ett tufft statement...
Ja och få intressant information om vad personer man knappt känner har ätit till frukost och många cl morgonurinen var på osv!

Vad är det för fel på detta forum?
 
  • Gilla
chrwal och 2 till
  • Laddar…
Det är ju upp till dig om du är vän med personer du knappt känner på Facebook, eller hur menar du nu??
Om det är den uppfattningen du har av Facebook så förstår jag dig, dock är FB väldigt mycket mer än så...

Varför ställa forum mot varandra?
Det ena utesluter inte det andra!
Jag tror att många hänger på båda ställena och får man inte svar på som fråga på ena stället så får man det på andra, inte konstigare än så.

Felet med detta forum är att det är extremt svåröverskådligt, och det är väldigt mycket lättare att föra en dialog innehållandes kommentarer och bilder i en för detta avsedd facebookgrupp enligt mig och många andra. Du kan dessutom följa alla svar och kommentarer via telefon och du får notiser on detta i telefonen. Kort sagt, det är lättare att vara social i en Facebookgrupp och det är också ett mycket snabbare flöde där, än i ett renodlat forum som detta.

Ingen som tvingar nägon att vara med varken Facebook eller i en Facebookgrupp, det är lixom bara att låta bli, men välkommen om du vill.
 
Redigerat:
  • Gilla
Moeller och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.