Hej!

Jag har precis renoverat ett sovrum hemma och innan satt det 2st Fresh 80 i rummet men jag vill ogärna sätta tillbaka då dom är så fula... ;)
Fresh 90 som jag hade i lägenheten tidigare är betydligt mer stilren o enkel, dessutom kan man reglera luften.
Fresh 90 ser ut ha en luftkanal som ska vara i vägen men jag har inte någon sådan idag utan ser bara isolering men det kanske är OK iaf?

Borra större hål för fresh 90 o montera, inga konstigheter?

Idéer/tankar om hur jag bör göra?


Sen har jag en "tallrikssnurra" monterat i ett annat rum men förra ägarna har proppat hålet fullt med skumgummi o isolering..., antagligen pga för mycket blås. Jag skulle gärna vilja sätta något riktigt där, typ någon form av Fresh variant eller liknande. Problemet är att hålet nu är 13cm i diameter. Tips på någon produkt som skulle kunna funka?

Tack
 
Fresh varianterna har övergång från 100 till 125 men kan vara beställningsvara.

Ang fresh 90 är det bara att köra på. Helst med rör i väggen även om det funkar utan.
 
OK! så jag skulle kunna sätta en övergång ut mot fasaden och sen montera en ex Fresh 90 där?

Så det skulle kunna funka utan rör? Problemet är att den ena ventilen sitter riktigt dumt till och jag måste isf försöka göra håltagningen från insidan (högt + markis ställer till det).
 
Problemet är att fuktig luft kommer in i isoleringen och då tappar den sig isoleringsförmåga. Men det ska inte vara några större problem.

Förstår inte riktigt vad du menar med att sätta en övergång vid fasaden. Har för mig att fresh 80 har ett 80 hål o fresh 90 har 100. Så om det är det du menar med övergån där så ja det skulle funka men som sagt med övergång
 
T
sorry för sent svar...
Byte av Fresh 80 mot Fresh 90 har avstannat lite tillsvidare, det som är prio 1 nu är det stora hålet som tidigare hade tallriksöppning i rummet.
Jag har inhandlat en Fresh 90 och täckplatta (till insidan) som skall monteras i den öppningen men såg i monteringsanvisningen att täckmassa behövs, vad rekommenderas? Behövs både inne o ute
Mot fasaden behöver jag även där en täckplatta, 180x180 ska räcka men hur hade ni tätat mot fasaden? Jag har nämligen fasadpanel som inte är slät (se bild)
Öppning i fasadpanel med synlig ventilationsslang och ojämna kanter där täckplatta ska monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jag använder mig alltid av Tec7 men så är jag också snickare till yrket. Tec7 kan användas inne/ute samt går att måla på.
 
Redigerat:
Ja det funkar med den och det funkar med att fylla öppningarna.
 
Tack så mycket!

Fresh 90 med täckplattor är nu monterat samt tätatt mot fasaden.

Kanske återkommer när det är dags för nummer nr 2 :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.