tack quick. Är nu på landet så ska packa upp roboten när jag kommer hem till huset igen.
Fick visst tag i sista exet till kampanjpris!
 
Glädjen blev kort. Packade upp maskinen igår, börja lägga ut linan osv. Märkte direkt att funktionen för att vrida upp och ner klipphöjd inte fungerade. Klippaggregatet under klipparen snurrade inte heller. Den körde in i saker stog och spann med hjulen ändå, sen stängde den av sig efter ett tag. Den körde upp på min fot och ville fortsätta köra....
Helt värdelös så det var bara att packa ihop den och köra tillbaka till Rusta. Först ville de ta in den för service men jag sa att mitt förtroende för produkten är förbrukat, så många fel på en och samma gång samt att den inte stannar för saker gör den till en säkerhetsrisk sa jag. Då fick jag pengarna tillbaka av butikschefen. Många är väldigt nöjda med den ändå sa hon och så verkar ju vara på forumet med. Dock blir det att köra vidare med klippon för min del...!
 
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
Hur klarar en sån klippare kvalitetskontrollen? Eller det kanske inte finns någon. Tur i oturen att inte klippmotorn gick i alla fall. För då hade det varit riktigt farligt i kombination med att den inte stannar.
 
Ja den betedde sig helt okontrollerat. Tyvärr tappade jag suget för hela maskinen så jag ville inte lämna in den på service. Att lämna in på service så här års skulle säkert ta ett par veckor också då den ska skickas fram och tillbaka med. Tacka vet jag briggs & stratton motorn, funkar varje gång. Synd bara att gräset är 2 decimeter när jag kommer hem igen !
 
Låter som ett riktigt praktexemplar av ett MåndagsEx. Kan förstå att du tappade lusten för maskinen. Fungerar den inte ens när den är ny. Då börjar man direkt fundera på hur det ska fortsätta. Var ju bra gjort av dom att ge dig pengarna tillbaka.
 
Köp en maskin av erkänd kvalitet istället.
Skulle lätt rekommendera Worx Landroid för ca 6500:- istället.
Fungerar kanonbra!
 
quick, det var precis så jag resonerade. Om den inte funkar ny, vet jag inte hur den beteer sig om några veckor..
5000kr för en robot är inte stora pengar men man får ju också en väldigt bra begangnad klippo för de pengarna och den funkar ju i generationer utan speciellt mkt underhåll..
Men de är klart, jag har sett några trädgårdar här ute på sommarstället med husqvarna robotar och deras gräsmattor är ruggigt fina!
 
Redigerat:
Hela grejen med en robot är att den ska sköta sig själv utan daglig tillsyn. Den får inte köra fast för ofta för att det ska kännas meningslöst. Känner man att man måste passa på den dagligen så är det enklare att klippa en gång i veckan och koppla av sen. Husqvarnas klippare är ju överjävliga på driftsäkerheten. Även på besvärliga trädgårdar. Min har inte stannat än i år och det är ju så det ska va.
 
jo jag har förstått att husqvarna är de bästa.
 
Nu har jag istället gått över till en batteridriven Ryobi handgräsklippare istället. Jobbar tyst och man behöver inte fundera på bensin eller något, bara att tuta och köra! Inga felkoder där inte...;)
 
Vill höra lite utlåtande från er efter 4 år med clipper 1200/g force. Nöjda? Jag är inne på 4:e sommaren med min. Kan nog räkna på en hand hur många gånger den gått en hel dag utan att jag behöver rätta till, men då har jag inte en helt enkel gräsmatta/trädgård. Men för den slant jag betalade så är jag ändå nöjd, springa och rätta till den då och då kan jag ta. Men nu börjar jag längta tills den ger upp på riktigt (har hittills gått att själv laga de småfel som blivit) och kan köpa mig en Gardena.

Är det någon som redan "bytt upp sig" och kan se stora skillnader, eller tror ni att en dyrare variant också får stora problem? En skillnad som skulle göra mycket för min clipper hade varit om den hade en separat guidekabel hem till laddningen.
 
Ryobins batteri kortslöt under andra säsongen, nu kör jag Klippon igen!
 
  • Gilla
Jimmy RG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.