Har kört 430x:n några dagar och konstaterade att en klarade den branta lutningen mot grannen men var så ojämn att klipparen fastnar i groparna ibland( och välte en gång). Har slätat ut och fyllt på med ny jord + sått och hade tänkt att klipparen inte skulle fara i det nysådda än på ett tag.

Funderar på lägga en kompletterande kabel nedanför slänten. Helst skulle jag koppla den med en sån huskvarnaskarv(3M) så att man bara klipper bort den tillfälliga delen när slänten är redo.

Några problem med det? ....tänker mig att det får bli en sträcka som är dubbel, dvs parallellkopplat en bit.
 
Det går bra att göra så. Dock är det alltid skönt att slippa skarvar så jag personligen hade nog hellre byggt en tillfällig barriär istället. Det går ju att slå ner lite grövre pinnar och skruva en planka i eller något liknande.
 
Jag drog kabel, har ju ändå gjort ett så smidigt verktyg så det tog kanske 2 minuter att dra de där 30 metrarna.

Men: där det är inkopplat på ordinarie slinga har den en förmåga att köra förbi, och sedan hamna utanför. Ganska lätt egentligen att förstå att det blir så om det finns två signaler som säger att de är begränsning.

Man kanske skulle ha låtit bli att koppla in en ordinarie yttre begräsningen? Som jag gjorde nu kändes det smidigt, för när det växt till sig är det bara klippa av den tillfälliga kabeln där den sticker ut ur skarvstycket och dra bort kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.