TV-serie: Kampen om tungvattnet
Film: Into the White

Ingen action men spännande på sitt sätt, bägge utspelar sig i Norge under WWII.
 
Trolljeger, norsk film, lite larvig men har sett den ett par gånger nu, skön rulle. Tomme tönner, 1:an skrattade jag gott åt. 2:an va sämre tyvärr.
A hitchhikers Guide to the galaxy är allt en skön rulle också.
Äsch, är lite som dig Ramnemark, har sett de flesta filmerna.. I alla fall Hollywood producerat :) Biorum har jag ett också, dock under omkonstruktion just nu inför höst och vinter. Många hemmabio timmar blir det.
 
Bio/filmrum är helt nödvändigt. Det blir mycket timmar där. Nu är EM slut så nu blir det mer film och serier på kvällarna :)
 
Den första film jag såg på min hembioanläggning som gjorde den rättvisa, var Saving private Ryan. Första halvtimman var värd hela investeringen i projektor, förstärkare och högtalare.
 
Black hawk down på blu-ray om vi snackar bioanäggning!! Mäktigt med 7:2 ljud!
 
danpih skrev:
Tittar typ bara på "smarta thrillers" nuförtiden. Alltså filmer där man inte kan gissa plotten, utan blir lurad hela tin, men först på slutet fattar man och går därifrån med en "aha-upplevelse"

The illusionist
Sherlock holmes
The prestige
Då får jag tipsa om:
Lucky number slevin (7,8 på imdb)
De misstänkta (8,6)

Om du inte redan sett dom såklart.

i övrigt kan jag rekommendera det mesta med Guy Ritchie.
 
  • Gilla
Larsa och 1 till
  • Laddar…
Hade familjefritt igår, Deadpool var ju rätt kul. Ansökte och fick dispens (det fanns ju bara mig själv att fråga) om att flytta W12.18ICE nummer 2 till vardagsrummet igen, det passade bra till Deadpool....
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det kommer mycket bra tips. Tyvärr (eller?) så har jag sett alla. The Usual Suspects är riktigt bra. Vill man att huset ska skaka så är Hitman 1 rätt bra när den ryska helikoptern börjar ösa på :). Den senaste Die Hard är rätt bra ljudmässigt med :)
 
Jag vill minnas att den första Jurassic Park var rätt mäktig med ljudet....
 
Såg denna på flyget från Beijing. Var helt ok.

image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu har jag tittat på Wasabi. Den var väll helt okej, men nästan mer humor än action. Trodde jag hade sett de flesta som Luc Besson skrivit 👍. Får jag tid imorgon ska jag se Hardcore Henry. Men jag vet inte om jag kommer gilla POW. Vi får se :)
 
Ramnemark skrev:
Nu har jag tittat på Wasabi. Den var väll helt okej, men nästan mer humor än action. Trodde jag hade sett de flesta som Luc Besson skrivit 👍. Får jag tid imorgon ska jag se Hardcore Henry. Men jag vet inte om jag kommer gilla POW. Vi får se :)
HAHA! Ja jag såg den igår igen jag me (var länge sedan jag såg den) och det var mer komedi än vad jag kunde minnas... ledsen för detta... :( Skall bättra mig till nästa gång (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
2 danska som du kanske inte har sett..

Kvinnan i rummet
Fasanjägarna
 
Jag har inte sett någon av dem. Ska skrivas upp på listan :)
 
var kollar ni film? många av filmerna ni listar som inte finns på netflix :(
kollade på båda distrikt 13 i förrgår bra båda 2
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.