Hej!
Jag har 4 st IP-kameror hemma varav en är på 2 Mpx, de andra är på mindre än hälften. Tidigare har jag kört iSpy på min "mini-PC" som finns i en garderob. Det har fungerat hyfsat med en fps på ca: 5.
Jag spelar in vid rörelse.

För några veckor sedan köpte jag den sista kameran på 2 Mpx och den kan jag inte ta med i iSpy. Då trögas systemet ner till under 1 fps vilket kanske inte är så konstigt. Finns det andra program som klarar 4 kameror bättre än iSpy eller är det helt enkelt för dålig dator?

Jag kan tillägga att jag testat köra de 4 kamerorna på min "riktiga" PC som är en Intel i7 4.00GHz med 16 BG internminne, Win 10 64bit och den fick inte heller upp fps:en till mer än 1 i iSpy, därför tänker jag att program som man betalar för kanske fungerar bättre?

Programmet jag har tittat på heter Blue Iris och kostar ca: 600 kr. Kommer det att flyta bra (minst 5 fps) på min lilla PC som är en AMD E-450 APU 1.65 GHz med 4 GB internminne, Win 10 64-bit? Eller ska man köpa något annat program?
 
D
Måste säga att det låter ju ganska galet att en i7 inte klarar av det. Jag tror att det är något annat problem som dålig programvara eller fel inställningar. En vanlig NAS med atomprocessor klarar ju typ 200fps. Har inte Blue Iris demo som du kan testa?
 
Jodå, jag uttryckte mig lite klantigt... Det var iSpy som inte klarade fps:en. Jag kunde inte hålla mig så jag köpte Blue Iris och det tuffar på med 30 fps på min dator med i7. Den "lilla" datorn klarar det inte men det är kanske inte så konstigt med den hårdvaran.

Nu ska jag bara få igång appen (som kostade ytterligare 67 kr) vilket inte går så bra hittills. Jag har öppnat rätt port i routern och enligt Blue Iris ska servern vara igång men inget händer när jag försöker logga in. Provar mer imorgon när jag är piggare. :)
 
Jag kör också Blue Iris efter att ha tröttnat på iSpys prissättningar med abonnemang och är helnöjd! Appen funkar också klockrent med blixtsnabb avisering vid registrerad rörelse.
 
Någon med erfarenhet ang Synology:s NAS-lösningar då det gäller cctv?
I sig är väl detta licensbaserat med gällande antal kameror som man får lov att köpa till...
 
D
monostump skrev:
Någon med erfarenhet ang Synology:s NAS-lösningar då det gäller cctv?
I sig är väl detta licensbaserat med gällande antal kameror som man får lov att köpa till...
Ja det fungerar ganska bra, bortsett från rörelsekänsligheten som inte har några avancerade funktioner? Har du en äldre NAS kommer du antagligen inte vilja köra annat på den samtidigt om du har många +4 kameror och har kontinuerlig lagring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.