Ska skriva kontrakt på husköp snart, börjar bli lite nervöst så jag tänkte bara kolla om priset känns bra. Sambon är snickare så han (vi) ska göra innehållet själva.

Enplansvilla, trä, 155 m2 + loft över köket 20m2. Öppet till tak genom hela huset (mittdelen).

- Kompletta ytterväggar med dörrar, fönster och tak
- Material till innerväggar
- VVS + luftvärmepump
- Trappa (värde 30')
- Ekparkett till 150 m2
- Alla ritningar
- Kranbil vid montering

750 000:-

Hur låter detta? Tror jag fått med allt.
 
låter väl rätt billigt tycker jag !

vvs och värmepump installerat och klart ?

 
Nej, ej installation. Det får rörfirman sköta.

2 toaletter
2 handfat
Värmepump
Fyrkantigt badkar (125x125)
Dusch
Tillbehör till tvättstuga

Ja, jag har säkert glömt något....
 
Ok, pris.
Hoppas bara att ni räknat med allt mer jobb.
Minst 600timmar (troligt ca 800tim)kommer ni få lägga för jobbet invändigt.
Viktigt att ni har bra ränta på byggnadskreditivet, annars blir det dyrt om det inte går fort att färdigställa.
750 för byggsats, innebär ca 1,2 när ni gjort allt inne.

/Lycka till
 
Hej

Håller med föregående. Låter väldigt billigt. Lycka till.

/Fredrik
 
Vad är det för hustillverkare och modell det gäller om man får fråga?
:p

Låter som ett bra pris tycker jag!
 
Vi har anlitat Sköna Hus. Har ett par släktingar som anlitade dessa för ca 1,5 år sedan, och det har varit kanon.
Vi har inte valt någon av deras modeller, utan utgått från en egen variant som de ritat upp åt oss. Den påminner om en modell från Faluhus, http://www.faluhus.com/forstoring_exterior_angs.asp.

Har nu skrivit kontrakt, tomten styckas av i morgon, och bygget startar upp i mars....börjar närma sig nu... :D :D
 
Får man fråga var ni bygger för Sköna Hus AB ligger väll i Mjöbäck om jag inte är helt ute och cyklar. För hur långt från deras fabrik skall huset fraktas? Har ni anlitat deras montörer för att montera huset? Vad räknar ni med att platan kommer att kosta och skall ni ha med golvvärme eller ingår det i från leverantören?

Har själv kollat på hus som Sköna Hus har byggt och dom har hållit en hög standard på dessa husen men jag trodde nog att dom hade ett högre pris så därför har jag ej kollat med dom på en offert ännu. Får nog börja att tänka om det är Sköna Hus AB i Mjöbäck som ni har fått det här priset av. ;) ;)
 
Japp, det är Sköna Hus i Mjöbäck. Vi ska bygga i Borgstena, ligger två norr om Borås, så det blir ca. 10 mil, ingen extra kostnad för denna sträcka. Ytterväggarna kommer i "delar", så ska min sambo (snickare) och några arbetskompisar till honom montera väggarna. Plattan kommer "vi" också att göra själva, har tyvärr inte riktigt koll på vad vi räknade med att det skulle gå på.
Golvvärmen ingår från Sköna Hus, slang, termostat och allt annat som nu ingår... :p.
Jag tycker verkligen att det finns anledning för er att begära in ett offert från dessa. De har funnits i ca 6 år, så de är måna om att hålla hög standard för att hålla gott rykte.

Lycka Till!
;)
 
Tack för ett snabbt svar. ;D ;D

Jag vet att dom håller en hög standard och bra kvalité på sin produkt. Jag vet att dom har eller skall leverera till riktigt kända personer i vårt avlånga land. ;) ;)
 
Jasså, spännande! :surprised:

Har du "inside information" om vilka...? 8)
 
Ja det har jag men kan nog ej delge er det för jag tror ej dom skulle uppskatta att det kommer ut att dom håller på att bygga och var.
För då kan ju alla gå och hämta ut ritningarna på huset som dom bygger, inte så kul för dom. ;)

 
En fråga till er vad räknar ni med att kök och sanitetsvaror kommer att kosta till erat bygge om man får fråga för det verkar som om det inte var med i det priset som du hade från Sköna Hus?
Jag är bara lite nyfiken för att få ett hum om vad det skulle kosta extra till erat hus. För vi skall snart sända ut förfrågningar på lite olika ritningar som vi har gjort på lite ändringar och tagit inspiration från många olika leverantörer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.