Skulle behöva tips på vart jag köper en ny strömsladd till en Bosch GST 500 PE (Sticksåg). Jag antar att den är ganska enkel att öppna och byta sladd på.
 
Troligtvis är någon av ledarna av vid ingången på maskinen. Ta loss och klipp av, montera tillbaka.
Dra lite i dom när du har kabeln loss så ser du vilken som är av och var.
 
RoBo skrev:
Troligtvis är någon av ledarna av vid ingången på maskinen. Ta loss och klipp av, montera tillbaka.
Dra lite i dom när du har kabeln loss så ser du vilken som är av och var.
Inte denna gång, ett av stiften är av på kontakten. Tror jag kanske kört över kontakten med kompressorn..

nanowire skrev:
Det som brukar rekomenderas är gummisladden från arbetslampa på jula. Det blir ett lyft, särskillt på billigare verktyg, då den är 5 m och gummiklädd jmf med orginal som vanligen är kort i plast.
[länk]
Bra tips, känns iofs konstigt att behöva köpa en hel lampa när man bara vill åt sladden men det verkar ju ganska billigt.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fli skrev:
Bra tips, känns iofs konstigt att behöva köpa en hel lampa när man bara vill åt sladden men det verkar ju ganska billigt.
Jo, håller med om det. När jag köpt tidigare så har det varit en lampa med metallgaller runt isf plast, ganska snygg på ett lite industriellt sätt, så jag satte andra sladdställ på dom(tryckknapp, textilsladd).

Det finns också lösa sladdställ men de kostar lite mer och har kortare sladd :thumbdown:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.