A
Vi är i startgroparna för vårt bygge och det lutar helt klart mest åt att det blir ett kök från Marbodal, nämligen deras serie Koster i cremefärg. Vad har ni för erfarenheter av just Marbodal? Bra/dåligt? Till det blir det ekparkett samt vitvaror i rostfritt, någon som har något liknande kök och vill dela med sig av bilder?
 
Vi har funderat på samma kök också, och lämnade över skisser på hur vi tänkt vårat kök till Marbodals återförsäljare här i Karlstad. Minns inte riktigt vilken dag det var, men omkring 15-20 augusti. Man kunde inte få reda på en enda prisuppgift på Mabodalkök utan att försäljaren skulle rita upp det i sitt cad-program.

Min hustru - som inte är jättevan användare av dator - installerade Ikeas köksprogram och ritade upp vår första skiss på under 2 timmar. Från Marbodal har vi ännu inte fått svar.

Nu har vi gått och modifierat och planerat köket sen besöket hos Marbodals återförsäljare och det är på sätt och vis bra att det tagit lite tid. Från början ville vi ha Ikea Ståt gul, men det upphörde man att kunna sälja i början av augusti. Men Ikea passar oss bra med ett undantag. Marbodal kan man få skåp som är 70 cm breda så de passar med befintlig vitvaruuppsättning. Det går inte på Ikea.

Men troligen bygger jag ett 70-skåp med delar från nån leverantör, så köper vi ett Ikea Ståt och skickar hela köket på lackering i nån ljusgul eller ljusgrå nyans.

Så det blir nog inget Marbodal-kök. Försäljaren lovade att ha prisuppgift klart på en vecka... Det är mina erfarenheter av Marbodal!
 
Vi funderar på att köpa vissa delar från Marbodal, bl a ett 80 cm vitrinskåp (ett vanligt väggskåp för kök så att säga).

Skickade ett e-brev till vår lokala ÅF och listade de produkter jag var intresserad av, bad om prisuppgift och efterfrågade vissa detaljer.

Fick bra och tydliga svar dagen efter, med begärda priser.

Det är min erfarenhet av Marbodal. Skulle inte tveka att beställa av dem i nuläget.
 
Tänka sig, i morse ringde försäljaren från Marbodal och sa att han ritat klart och hade ett pris. Vi får väl kolla in det någon dag....
 
Hej
Hade Marbodal i vårt gamla men då nybyggda hus -99. Var inte nöjd med det. Färgen flagade i kanterna på överskåen (ingen fukt...) och kvaliten kändes inte som den borde. Har i vårt nya hus, byggt 1948) bytt ut hela köket men har då valt IKEA abstrakt. MIn enda anmärkning än så länge är att gör önskar att det inte skulle stå IKEA på så mycket av deras grejer. Tex Whirlpoopl for IKEA. Känns billigt trots att det faktiskt kostar en del.
 
Vi var på besök hos Marbodal. Säljaren ville först rita ett helt annat kök (jag hade skissat i två månader) och sedan efter tre timmar var han tillbaka på ruta ett: mitt kök, med några få detaljändringar. Men sedan skulle vi välja luckor (EFTER att vi planerat köket). Då visade det sig att de inte hade något vi tyckte om...
 
Det handlar tydligen mycket om hur man blir bemött av personalen
och hur kunniga de är
Marbodal har också en bra hjälp i sina Marbodal center
Där får man bra hjälp som man har nytta av även om man väljer ett annat fabrikat

Tidaholm, Vulcanön
Stockholm, Birger Jarlsgatan
Stockholm, Kungens Kurva
Stockholm, Nacka
Stockholm, Danderyd
Göteborg, Södra vägen 15
Malmö, Fersens väg 20


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.