image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ä
Golv värme central



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min ek lund



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vyn från baksidan av huset
 
Fint, hinner ni klart med det nödvändiga?
 
Nej det gör vi inte dessvärre. Så det blir att krypa på knä till kommunen och be om uppskov.
Vi har pratat med kommunen i vintras Och de har sagt att bygglovet går inte att förlänga men om vi hade ett fungerande kök och toa och ventilation sån kunde vi få ett intermistiskt delbeslut samt förlängt 6 månader i alla fall. Så vi hoppas...
 
K
Hur går det med fönstren? Tänker din sambo fortfarande tillverka alla själv? Vi överväger att köpa obehandlade fönster och måla med linoljefärg. Hur behandlade ni era?
 
Vi tänker nog göra dem själva, har räknat och räknat och i det utförandet vi önskar blir prislappen för dyr och sambon har kunskapen är väl tiden som blir akut.

De som vi har gjort är impregnerade med rå linolja och terpentin, det som hände våra källarfönster med detta var dock att färgen ville krackelera lite. Så de fönstrena som vi gjort till plan ett behandlas med impregneringsolja typ alcro bestå sedan grundmåla med en oljegrund och toppmålning med oljefärg.
 
kallebo - vi köpte obehandlade och har målat med linoljefärg.
 
  • Gilla
cc80 och 1 till
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
oas
  • Laddar…
20160602_190825.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vårat fina parkett golv En stav ekparkett från Kerch Hampshere 565 kr kvarten
 
  • Gilla
Charlieboyen och 2 till
  • Laddar…
Vi har nu fått bygglovet förlängt med 6 månader. Så nu kör vi gärnet. Fönsterna snickras ...Köket kommer på måndag golven är lagda golv värmen kopplad köket ska sen sättas så firman som ska fixa bänkskivan kan komma och mäta. När murare är tillbaka från semester får han fortsätta med toan.

Vi har dessvärre återigen blivit av med bygglovshandläggarna i vår kommun. På våra 5 år har det nu varit 4 olika huvudmän. Suck...

Vi behöver dock bara göra klart entré plan och så kan vi få ett intermistiskt ( eller vad det heter) slutbesked så vi kan flytta in i år. Källaren räknas inte som bo yta så den behöver ej vara klar. Det är övervåningen som vi är glada att vi ej behöver göra nu.
 
  • Gilla
Kallebo och 6 till
  • Laddar…
Idag hade vi blivit lioade vårat kök av IKEA. Vi bokade utkörning vid beställningen vi ordnade efter mycket så våran bank förde över kontanta pengar från byggkrediten för Ikea ville lägga upp nytt lån och ikano beviljade ej lånet fast vi sa att vi ej ville ha nytt lån men till slut lyckades vi betala köket. Vi fick ett datum. Idag . Vi blev kontaktade och leveransen bekräftades och vi blev uppringda tid gavs och även sms skickades. Sambon ordnade så han var hemma och jag ordnade hämtning av dottern då jag och äldsta barnet var på annan ort.

15-21 var tiden... Kom köket...
Nä...
Ringde de....
Nä.
Tror ni jag är förbannad
Ja....
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varit och Beställt fär på colorma med för Ikea gör ju inte bodbyn i gråa täcksidor i pärlspont. Suck blir att fixa själv men men en erfaren möbelsnickare inom kök är detta inga problem 😀

Och mycket annat fix som inte ikea kan ❤️
 
FB_IMG_1468171179139.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här blir lilla toan ett vitt kakel på väggarna med lite struktur i sen har vi haft de klinker plattorna med stenar länge tanken var annan men nu valde vi att ha dem I badrummet.

Försökte beställa mer men det gick inte så då får man tänka om. Prov la lite för att se om våran tanke funka.


Visa bilaga 20160708_142746.jpg

Sen har vi fått måla våra täcksidorna för ikea gör ej grå. Men det funkar bra .. sprutlackerade dem och det är tur sambon jobbat med detta för det gick som en dans. Fick ta med en lucka till Colorama så de fick kolla färgkoden.
 
  • Gilla
tillwallin och 1 till
  • Laddar…
Köket tar form

Omonterade köksskåp i grått med en vit bänkskiva och byggplaner på väggen i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ett delvis färdigställt kök med överskåp monterade vid en vägg bredvid ett omålat OSB-skivområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fönstrena som dock var min sommar projekt vart lite försenade en del står i källaren.

Var tyvärr med om en bilolycka där en långtradare körde rätt in i bilen bakom mig som sen körde in i mig när vi väntade i en kö.

Har fortfarande lite ont i nacken och sen har barnen varit lediga men snart så. Kanske...



Pågående installation av vita köksskåp med öppna dörrar och en nivå på en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Visa bilaga 20160619_190409.jpg
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Kul med uppdateringar!

Tråkigt med olyckan, hoppas du repar dig!
 
  • Gilla
cc80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.