Nu är jag här och behöver råd om förg på sockeln till vårt hus!
Ska kitta fönster och funderar på om vi ska använda samma grå färg som det är nu, eller om vi ska passa på att byta.
Ska det vara samma färg på fönster och sockel?http://www.odla.nu/album/showalbum.php?aid=1827&uuid=veronikap

Titta gärna på länken och kommentera!
 
Jag tror att lite ljusare grått skulle vara snyggt?
Grått är ju väldigt praktiskt hur som helst.

// Kristina
(som snart har ett froströyk-vitt hus med ljusgrå grund och fönster :))
 
Tack för svar! Har funderat på lite ljusare grå, men vågar inte riktigt. Hua, tänka om det inte blir bra? Men som det är nu, känns det lite väl unket eller hur jag nu ska uttrycka mig!
 
Tjaaa... lite ljusare är väl OK också, fast jag tycker inte det är nåt fel på den färgen som sitter där, tänk på att alltför ljus färg på sockel/grund kan göra att huset "tappar" markkontakten och upplevs "svävande", rent visuellt förstås ;)

//Christina.
 
Tack för svaret... En tanke som kanske underlättar mitt problem ;).
 
Jag ger mig inte! ;D

En grå med lite mindre blått i då? Jag håller med om att alltför ljust nog inte blir så bra, speciellt inte på ett så pass mörkt hus.

Sen är ju din grund inte så fasligt stor del av huset (som det ser ut på bilderna), så skulle det bli alldeles uppåt väggarna (ehhh... ::)) går det ju att måla om utan att ruinera sig.

Men färgen funkar absolut som den är nu också.
Lycka till med vad du än bestämmer dig för.
// Kristina
 
... man skäms ju nästan när man återigen går hand i hand med imperten ;D ... men jag skulle själv inte byta färg och skulle även behålla fönsterkarmsfärgen ... Sockeln är diskret och framträder inte.

 
Utslagsröst ? ;)
Jag föredrar också ljusgrått, men inget fel på det där är.
 
Just nu lutar det åt att vi behåller den gamla färgen, ev. mörkar den lite och tar bort det blå-gröna i det gråa... Men hur det verkligen blir det är inte äkert ännu... ::)
 
Jag skulle ta bort det blåa i färgen annars tycker jag att nyansen/mörkheten i den är ganska bra.

Lycka till,

anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.