Jag har föregående version som jag tror heter 777. De är väldigt lika varandra utom i några detaljer. Helt klart en maskin som jag rekommenderar.

Förfadern till de här sågarna hette Elu PS174. Pappa köpte en sådan i början på 90-talet och den hänger med än i dag. Jag använder den i snickarverkstaden. Vi är båda mycket nöjda med den. Hoppas den häller länge ännu.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Själv är ja bara gör det självare, men ska byta panel på huset och vill ha en vettig såg. Har en biltema just nu så ribban ligger ju inte högt direkt ��
 
Dewalt är alltid en bra investering :) ja har också en 777:a, hade velat köpt en ny, men den vägrar dö, går igenom 3;e totalrusten nu, xps såglinjesystem är klockrent, och mycket bättre än laser om du frågar mig. Köp !
 
Ett svar precis i min smak :D Har laser på den ja har nu, men den vart ju blästrad rätt fort och dog...
 
Sedan är en fördel att gejdrarna inte åker framför maskinen vilket sparar mycket plats i tex ett garage. Du kan ha sågen väldigt nära väggen.
 
  • Gilla
Janne79
  • Laddar…
Nu har jag beställt en. Bara vänta nu då:(
 
K
Du får skriva en recension sen :)

Jag har också en DW777 och det enda jag reagerade på var att 774 "bara" är på 1400W mot 777:ans 1800. Men det är inte något jag tror påverkar i praktiken.. I en kap/gersåg så håller du ju arbetsstycket still och det enda som är viktigt är att sågen har kraft att rotera klingan.

Gött att de lyckats banta vikten till 12 kg. En av de stora fördelarna med 777 är dess "låga" vikt på 14 kg (och dess nätta storlek hopfälld) som gör att man lätt slänger in den i bilen och kan flytta runt den på arbetsplatsen utan att det känns jobbigt.

Hög effekt är viktigare när det gäller cirkelsågar.
 
Janne Kuhlin skrev:
Nu har jag beställt en. Bara vänta nu då:(
glöm inte recensionen :)
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Intressant, hade helt missat den och var nära att slå till på en Dw777, trots nästan enhälligt stöd för Bosch gcm 8 sjl här på forumet (gillar dewaltens kompaktare, avskalade och mindre lull-lulliga känsla ;) )

En kandidat helt klart. Funderar på om standardklingan fixar finlister på ett bra sätt eller om man måste köpa till 48-klinga...
 
Kommer absolut en recension när ja testat den lite. Men som sagt, har en biltema nu, så det behövs nog inte mycket för att imponera mig ;D Denna hittade jag enbart för att jag letade efter en såg med detta såglinjesystem, då ja var rätt missnöjd med laser. Hittade en annan, tror det var metabo, som hade lasern framför klingan istället. Detta för att slippa bli blästrad.
 
Alko skrev:
Intressant, hade helt missat den och var nära att slå till på en Dw777, trots nästan enhälligt stöd för Bosch gcm 8 sjl här på forumet (gillar dewaltens kompaktare, avskalade och mindre lull-lulliga känsla ;) )

En kandidat helt klart. Funderar på om standardklingan fixar finlister på ett bra sätt eller om man måste köpa till 48-klinga...
Bra klingor till bra pris finner du på Tradera, köpt massor av klingor där, både till cirkelsåg och kapger såg, dewalt klingor naturligtvis ;)
 
  • Gilla
Alko och 1 till
  • Laddar…
Beijer har kampanj på Dewalt sågbord nu, tex DE7033 för 1395.
 
Redigerat:
Beställde en själv nu, spännande :)
 
Hoppas ja får min idag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.